Native Brand classes

Deelnemers aan TRIBU’s intensieve Native Brand programma, weten als geen ander dat wie zij zijn en wat hun natuurlijke voorkeuren zijn, hun merk uniek maken. Het geheim van hun aantrekkingskracht.

Het Native Brand programma is de start van een individuele reis naar de kern van wie je bent als ondernemer. Maar je maakt(e) die reis niet alleen. Niet alleen is TR-IBU’s Francien jouw reisgenoot en gids, ook kom je onderweg anderen tegen. Alsof je op pelgrimstocht bent. Iedereen zijn eigen doel, verlangens, angsten en dromen. En toch met elkaar verbonden omdat je iets groots met elkaar deelt, en elkaar n gesprekken onderweg meer inzicht geeft.

De Native Brand academy faciliteert deze belangrijke vorm van leren door middel van Native Brand classes.

wat zijn Native Brand classes?

Native Brand classes zijn maandelijkse online classes, exclusief voor studenten en alumni van de Native Brand academy.

De Native Brand classes zijn – dat blijkt iedere maand opnieuw – dé manier om je (zelf)inzicht te vergroten, inspiratie op te doen, je blik te verruimen en aangezet te worden. Ze helpen je om de kern te raken. Ze zijn bovendien hét moment om elkaar te ontmoeten, vragen te stellen, casussen te bespreken en feedback te vragen.

Iedere class heeft een eigen thema. TR-IBU’s Francien geeft verdieping op dat thema door achtergrondinformatie en kennis te delen, in sommige gevallen met een expert. Natuurlijk ga jij tijdens de class aan het werk met het thema, en is er ruimte voor uitwisseling.

Van elke Native Brand class wordt een opname gemaakt die – opnieuw exclusief voor (oud-)deelnemers aan het Native Brand programma – altijd terug te kijken is.


overzicht Native Brand classes

Lees hieronder meer over de meest recente én komende Native Brand classes.

Komende Native Brand classes

Deze Native Brand classes moeten nog plaatsvinden.
Een video-opname is na afloop beschikbaar voor iedereen in de Native Brand academy.


Native Brand class november 2020
Thema: aantrekkingskracht

Het klinkt mysterieus en misschien is dat ook wel een beetje zo. Toch gaat er kennis en wetenschap schuil achter het geheim van aantrekkingskracht. Hoe werkt dat eigenlijk? We nemen in deze class een kijkje in ons onderbewuste én dat van onze (potentiële) klanten. Klinkt spannend? Dat wordt het ook. 😉

Deze Native Brand class vindt plaats op 17 november 2020.

Native Brand class december 2020
Thema: jouw belofte

Ieder jaar in december komen de meest prachtige advertenties en commercials voorbij. Merken laten zich graag van hun beste kant zien. Sommige geloven we, over andere zijn we sceptisch. Dat heeft alles te maken met of de boodschap klopt met de belofte die het merk expliciet (maar vaak ook impliciet) doet. Dus gaan we in deze class op zoek naar wat nu jouw belofte is. En wie weet, heb je in je hoofd het script voor jouw kerstcommercial al klaar.

Deze Native Brand class vindt plaats op 15 december 2020.

Image

recente Native Brand classes


Native Brand class oktober 2020
Thema: identiteit

Wie jij bent als ondernemer bepaalt het succes van jouw bedrijf. En: het bepaalt de aantrekkingskracht van jouw merk. Weten wie je bent is cruciaal. In deze class leerde je als een antropoloog naar jezelf en de mensen om je heen kijken. Je ontdekte wie je bent en hoe je dat vastpakt in woorden en daden. Die ‘about us’ pagina op je website? Zo geschreven!

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class september 2020
Thema: doing business

Een congruent merk creëer je niet alleen maar door op de juiste manier te communiceren, maar in alle businesskeuzes die je (onbewust) maakt. Denk bijvoorbeeld aan je stijl van leiderschap en je manier van werken. In deze class bekeken we daar voorbeelden van. Wat voor type leiderschap past bij jou? Wat voor type klantrelaties heb jij het liefst? Hou je van afwisseling of juist van continuïteit? En wat is de waarde daarvan voor jouw klanten? We gingen ermee aan de slag!

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class juli/augustus 2020
Thema: zichtbaarheid

Het is tijd om je merk in de markt te zetten. Zichtbaar te zijn met je échte verhaal. Wist je dat er voor ieder archetype andere uitgangspunten zijn om dat te doen op een manier die klopt? Waardoor het misschien nog wel spannend is, maar zo goed voelt dat je gewoon gaat! In deze class leerde je alles over authentieke marketing en zichtbaarheid. Als je weet hoeveel makkelijker en sneller we beelden verwerken dan woorden, begrijp je hoe belangrijk het is om ervoor te zorgen dat het beeldgebruik in je merk klopt. In deze class namen we je mee in theorie en achtergronden bij het gebruik van kleuren, vormen en beelden. En jij ontdekte welk type beeld past bij jou.

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class juni 2020
Thema: content delen

En dan wil je je verhaal gaan delen. Online bijvoorbeeld, content delen in de vorm van blogs, vlogs, podcasts en webinars. Geen gek idee, want met content geef je inhoud aan jouw merk. Maar hoe pak je dat aan? Wat past bij jou? En hoe zorg je ervoor dat je content maakt die raakt? In deze class leerde je er alles over. Met contentspecialisten Gemma Steeman en Yvonne Renckens bespraken we bovendien stevige contentdilemma’s.

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class mei 2020
Thema: storytelling en de reis van de held

Verhalen… we vertellen en horen ze elke dag. Maar wist je al dat álle goede verhalen volgens een vast patroon verlopen? In deze class leerde je hoe je een verhaal vertelt. Sterker nog: je ontdekte welk verhaal klopt bij jou en je merk, en waarom. Gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde kennis over de kracht van verhalen én de rol die archetypen daarbij spelen, kon je na deze class een verhaal vertellen als geen ander. We gingen op reis met de held…

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class april 2020
Thema: de kracht van woorden

Heb je wel eens stilgestaan bij de kracht van woorden? Dat je door je woordgebruik en tone of voice meer weggeeft dan de letterlijke betekenis van de woorden die je gebruikt? In deze class doken we in de wereld achter taal. Hoe breng je jouw verhaal op een kloppende manier onder woorden? Ben jij je bewust van wat je zegt en hoe je dat zegt? Er gaat een wereld voor je open.

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class Maart 2020
Thema: wat jouw klanten bezighoudt
(coronaspecial)

Het was 18 maart 2020. De tweede dag van de ‘intelligente lockdown’, nog geen week nadat ondernemers in de horeca, evenementen en sport hoorden dat zij hun zaken moesten sluiten. De scholen gingen ook dicht en het werd duidelijk dat het leven er de komende tijd heel anders zou gaan uitzien. En dat de impact van dit alles op ondernemers in Nederland groot, heel groot zou zijn.

Ik wilde iets doen. En besloot de maandelijkse online Native Brand class – normaal gesproken exclusief voor studenten en alumni aan de Native Brand academy – openbaar te geven. Het thema ‘Wat jouw klanten bezighoudt’ werd, hoe kan het anders: ‘Ondernemen in tijden van corona’.

Ruim zestig ondernemers meldden zich aan en het was een waanzinnige, eerlijke, interactieve en bemoedigende class, als ik de reacties mag geloven (en dat doe ik maar gewoon). We spraken over hoe je juist nu van waarde bent als ondernemer.

Heb je deze bijzondere class gemist? Kijk hem dan hier terug!

Image
Native Brand class Februari 2020
Thema: merken die kloppen

Het is alles waar Native Branding over gaat: #eenmerkdatklopt. In deze class deelden we verhalen van merken die kloppen, en lieten we zien wat er kan gebeuren als je dat als uitgangspunt neemt van alles wat je doet. Het zijn grote en kleine verhalen van grote en kleine merken, en een glansrol voor de inspirerende Sam de Geus van Common Heroes. Met natuurlijk de vraag: hoe ontdek je wat klopt voor jou(w merk)?

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class Januari 2020
Thema: de downside

Ieder archetype heeft een schaduwzijde. Schurken, valkuilen, dat waar je waarschijnlijk niet trots op bent. Samen met bedrijfskundig verwonderaar met absolute specialisatie in ‘daar waar het schuurt’ Saakje Bakker gaan we op zoek naar het goud in de modder. Want jij laat het misschien niet graag zien, maar er zit iets van grote waarde in jouw downside.

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class December 2019
Thema: jouw rol in de wereld (belofte)

Stel je eens voor dat je tijd en geld genoeg had om een prachtige (kerst)commercial te maken. Hoe zou die eruit zien, en vooral: welk verhaal zou die commercial vertellen? Native branding betekent weten wie je bent én wat de belofte is die jouw merk impliciet en expliciet doet. In deze class staat precies dát centraal. We verlekkeren ons aan prachtige commercials die eigenlijk miniverhalen zijn en onderzoeken waarom ze zo goed zijn.

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image
Native Brand class November 2019
Thema: aantrekkingskracht

Weet jij wat het geheim van aantrekkingskracht is? In deze Native Brand class staan we stil bij hoe aantrekkingskracht eigenlijk werkt. Dat weten geeft je de kans om nog makkelijker onweerstaanbaar te zijn. We nemen daarvoor een kijkje in ons onderbewuste én in dat van onze (potentiële) klanten. Klinkt spannend? Dat is het ook. 😉

Benieuwd naar de video-opname van deze Native Brand class? Klik op onderstaande foto.

Image

Wil jij ook aan de slag met #eenmerkdatklopt? En maandelijks meedoen met deze Native Brand classes? Dat kan!
Start vandaag nog met de zelfstudievariant van ons Native Brand programma.

Ja, ik wil een native brand zijn!

Liever één op één werken met Francien? Neem contact op voor de mogelijkheden.