View Post

Everything that now exists, was once imagined

MAAND VAN DE CREATOR | deel 3 | TR-IBU.NL “Que Será Será, whatever will be, will be.” Het is niet voor niets het begeleidende nummer onder de nieuwste merkcommercial van Samsung. Samsung, dat zich meer en meer laat zien als creatormerk, begrijpt als geen ander dat creativiteit gaat over innoveren, …

Share this Post

View Post

The world needs your creative energy

MAAND VAN DE CREATOR | deel 2 | TR-IBU.NL “The world needs your creative energy.” Dat is nog eens een belofte die de creators onder ons aanspreekt! Dropbox laat in deze commercial zien dat hun klanten, de creators van deze wereld, het in hun bedrijf niet zonder deze online opslagmogelijkheden …

Share this Post

View Post

De maand van de creator

MAAND VAN DE CREATOR | deel 1 | TR-IBU.NL Twaalf maanden, twaalf brand archetypes*. Iedere maand staat er bij TR-IBU één in het zonnetje. Maart is de maand van de creator. Logisch natuurlijk, want met de lente op komst krijgen we weer de kriebels en bakken energie. Voor de start …

Share this Post

View Post

Why we love to be loved

Als sociaal wetenschapper, maar ook als mens, kun je je soms verwonderen. In een wereld die soms erg individueel en afstandelijk kan voelen, zijn we op zoek naar écht contact, naar mensen om ons heen die er voor ons zijn, die ons op een voetstuk plaatsen en van ons houdt, …

Share this Post

View Post

A declaration of love

Valentijnsdag, dé dag waarop we wereldwijd de liefde vieren. Het moment waarop je op school vroeger een anonieme kaart naar je geheime liefde stuurde. De champagne, rozen en chocola vloeien op deze dag rijkelijk. Want alleen het beste is goed genoeg voor jouw grote liefde! In deze commercial van Schwarzkopf …

Share this Post

Uit liefde…

Er stond een bericht klaar. Een andere. Over minnaars en passie, zoals het hoort in de Maand van de minnaar. Die houden jullie te goed want er moest een ander verhaal uit. Gisteren – de laatste dag van het WK afstanden – keek ik, net als de rest van Nederland, …

Share this Post

Doe het met passie of doe het niet

Is dit een quote die jij aan je (virtuele) muur zou willen hangen? Dan is de kans groot dat jij een minnaar bent. Lucky you! Deze maand is jouw maand, met bakken vol inspiratie over en voor de minnaars onder ons op tr-ibu.nl. Het minnaar archetype gaat over passie. Niet …

Share this Post

L’amour, l’amour

MAAND VAN DE MINNAAR | deel 2 | TR-IBU.NL Iedereen die nog weet hoe het voelde om voor het eerst écht verliefd te zijn, kijkt naar deze commercial met een vleugje nostalgie. Hoe ‘de ander’ zich steeds meer in je gedachten nestelt. De twijfel of je liefde wel beantwoord wordt. …

Share this Post

De maand van de minnaar

MAAND VAN DE MINNAAR| deel 1 | TR-IBU.NL Twaalf maanden, twaalf brand archetypes*. Iedere maand staat er bij TR-IBU één in het zonnetje. Februari is de maand van de minnaar. Logisch natuurlijk, want met Valentijnsdag is dit dé maand waarin we de liefde vieren. De minnaar is iemand die jou …

Share this Post

Anything she can become

Wow, deze commercial van Barbie zet je toch even aan het denken. Want die jarenlange discussie over de ‘sexistische pop’ die zowel vrouwen als mannen een vertekend beeld van de werkelijkheid zou geven, wordt hiermee in een ander daglicht gezet. Mensen worden met verborgen camera’s gefilmd, wanneer jonge meiden (er …

Share this Post

Waarom status belangrijk is

Status. Het woord alleen al kan verschillende emoties oproepen. Voor iedereen heeft het woord een andere betekenis. Status betekent zoveel als het aanzien dat je verwerft op de sociale ladder. Op een sociale ladder. Want ook hier geldt: het is voor iedereen anders. Denk jij dat je status niet belangrijk …

Share this Post

Man of today

In deze commercial van Boss, met de aantrekkelijke Australische acteur Chris Hemsworth, laat het heerser merk duidelijk zien wie hun doelgroep is. Succesvolle mannen met maatpakken, het type ‘corner office’, echte heersers. En Chris is niet bij toeval het nieuwe gezicht van Boss. De acteur die de god van de …

Share this Post

De maand van de heerser

MAAND VAN DE HEERSER | deel 1 | TR-IBU.NL Twaalf maanden, twaalf brand archetypes*. Iedere maand staat er bij TR-IBU één in het zonnetje. Januari is de maand van de heerser. Logisch natuurlijk, want als het nieuwe jaar begint, pakken we allemaal oh zo graag regie over ons leven. Goede …

Share this Post

View Post

Kerstcommercials, part IV

In de maand van de onschuldige kunnen kerstcommercials niet ontbreken! Deze mini-verhaaltjes geven ons altijd een beetje een warm, fuzzy feeling. Wat is de wereld toch mooi en wat kunnen mensen toch mooie dingen voor elkaar doen! Ze staan doorgaans bol van menselijke relaties, optimisme en dat heerlijke, nostalgische gevoel …

Share this Post