Impact, impact, impact

MAAND VAN DE MAGIER | deel 3 | TR-IBU.NL

Impact maken, het is de call van de magiër. Voor je zien hoe het wél kan. Dromen doen uitkomen, de wereld veranderen. Een prachtig voorbeeld is onze eigen Hollandse Boyan Slat. 

Boyan ging duiken in de Griekse zee en kwam daar enorme hoeveelheden plastic tegen. Eenmaal thuis bedacht hij voor een schoolproject – de jonge uitvinder zat nog op het VWO – een installatie die door middel van de natuurlijke stroming in de zee drijvend kunststof verzamelt. Zijn uitvinding bleef niet onopgemerkt, want de TU Delft beloonde hem met een prijs.

Boyan richtte op 18-jarige leeftijd ‘Ocean clean up’ op. En de TEDtalk die hij het jaar daarna hield over zijn project ging viraal. Een uitvinder die op zo’n jonge leeftijd een wereldwijd probleem weet te tackelen, de wereld keek gefascineerd toe. 

Inmiddels is het 2019. Begin oktober werd bekend gemaakt dat tussen Hawaï en Californië het eerste afval uit het water werd gevist met het nieuwste model. Boyan wil zich naast oceanen nu ook op rivieren gaan richten. Hij maakt met zijn uitvinding grootse wereldwijde impact. Ogenschijnlijk eenvoudig, simpelweg door fundamentele – zowel wetenschappelijke als natuurlijke – wetten van hoe het water op onze aardbol stroomt, te gebruiken. Hij gelooft dat het kan en maakt de transformatie waar!

Waarom had geen van zijn reeds afgestudeerde voorgangers hier ooit aan gedacht? Zo simpel, maar erg doeltreffend weet The Ocean Clean Up een deel van de vervuiling in onze oceanen op te lossen. Deze jonge magiër denkt beyond the horizon, en daar houden we wel van bij TR-IBU!

Wil je weten of er ook een magiër in jou schuilt? Doe direct onze Native Brand test.

#inspiratie #doenwatklopt 

#tribu #tribe #branding #identity 

#boyanslat #revolutionair #oceancleanup

#brandingidentity #brandinginspiration 

#merkstrategie #positionering 

#zichtbaarheid #merkidentiteit 

#sterkmerk #eenmerkdatklopt 

Share this Post