Wie?

MAAND VAN DE BUURJONGEN | deel 6 | TR-IBU.NL

So far so good. Maar wacht even… je voelt hem vast al aankomen, maar er ligt een groot gevaar op de loer voor die oerloyale buurjongen. Want waar hij ervan uitgaat dat zijn samenwerkingspartners dezelfde intenties hebben, is dat natuurlijk niet altijd het geval. Misbruik van goedheid, grote onzichtbaarheid en de ander die strijkt met alle eer, het is iedere buurjongen al (minimaal) eens overkomen. En hoewel hij zelf niet blij wordt van spotlights, is de behoefte van de buurjongen om gezien te worden wel degelijk heel groot. 

Nuchter, hardwerkend en bescheiden. Dat is de buurjongen ten voeten uit. Hij houdt niet van spotlights en grootspraak. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Samenwerken met een buurjongen is geweldig, want hij is reuze betrouwbaar en doet alles om te helpen. 

Herken je je hierin? Dan is de kans groot dat je een buurjongen bent. Geen nood, want geloof ons: de andere kant van de medaille is heel, heel mooi. Want wist je dat er geen archetype is dat zo makkelijk loyale klanten creëert als de buurjongen? En dat – ook dat is uniek voor dit archetype – de gunfactor van onschatbare grootte en waarde is? De kunst is dus om ervoor te zorgen dat teleurstellingen niet leiden tot extreme voorzichtigheid of afstandelijk gedrag. Een gezonde balans vinden waarin je jouw betrouwbaarheid wél kunt inzetten als kracht in je merk. 

Daarvoor ben je bij TR-IBU aan het goede adres! Wist je dat de meeste van onze klanten buurjongens zijn? Niet zo gek, want wij begrijpen exact dat hun aantrekkingskracht magnetisch wordt als ze die balans vinden – en waar die ligt. Wil je ook een #eenmerkdatklopt? Doe dan eerst eens de Native Brand test op https://www.tr-ibu.nl/native_brand_test/

#tribu #brandarchetypes #nativebranding #archetypes 

#antropoloog #antropologie #antropology 

#personalbrand #ondernemerschap #ondernemer 

#entrepreneurbranding #brandingtips 

#brandingidentity #brandinginspiration 

#merkstrategie #positionering 

#zichtbaarheid #merkidentiteit 

#sterkmerk #eenmerkdatklopt

Share this Post