Time to play with your brand

MAAND VAN DE BUURJONGEN | deel 5 | TR-IBU.NL

TIME TO PLAY WITH YOUR BRAND 🙂

Wij nemen de kracht van archetypen serieus. Maar dat betekent niet dat je niet af en toe ook om en met ze kan lachen. Daarvoor gebruiken we het liefst onze archetype’tjes. Je kent ze misschien wel: het zijn gimmicky personages, die een aantal karaktertrekken van de archetypen zwaar overbelichten. 

Voor de buurjongen kan dat bijvoorbeeld deze joviale pizzaiolo zijn. De Mario die jou altijd een lach bezorgd, grapjes maakt tijdens het bakken en het iedereen het gevoel geeft bijzonder te zijn. Hij doet niets liever dan het iedereen naar zijn zin maken. Waarom denk je dat er op de menukaart van zijn pizzeria minstens 150 verschillende pizza’s staan? En nee, dan hebben we het natuurlijk niet over die hippe, lichtelijk elitaire, echte-pizzabeleving-restaurants – waar wij van TR-IBU overigens niet vies van zijn. Nee, dan Mario. Om aardig gevonden te worden maakt hij een type’tje van zichzelf en kruipt hij in de huid van een Italiaanse charmeur.

Wie herkent zich tijdens deze maand van de buurjongen in deze uitspraak van deze pizzabakker? 

“People disappoint, pizza is eternal.”

Zeg eens eerlijk: begrijp jij – eigenlijk altijd onbewust – welke rol je moet aannemen om opgenomen te worden in een groep? Om erbij te mogen horen? Dan is de kans groot dat je een buurjongen bent! Je hebt er meer geluk mee dan je waarschijnlijk beseft! Weten of dat zo is? Doe gratis onze Native brand test https://www.tr-ibu.nl/native_brand_test/ en laat ons weten of jij je hierin herkent, vinden we leuk!

#tribu #tr_ibu #tribe 

#nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding 

#sterkmerk #merkidentiteit #merkstrategie

#eenmerkdatklopt

#epic #questions #answer #truth

#native #insideout #archetypetje #pizza #pizzaiolo

#ondernemen #entrepreneur

#identity #culture #antropologie #anthropology

Share this Post