Goede buren

MAAND VAN DE BUURJONGEN | deel 3 | TR-IBU.NL

Vertel eens, ken jij al je buren? En heb je enig idee of er iemand in je straat eenzaam is? Eenzaamheid is geen sexy onderwerp, maar een bioscoop in Rotterdam organiseerde een ludieke actie om dit onderwerp aandacht te geven en mensen met elkaar te verbinden. 

Stella van Voorst van Beesd, een lokale filmmaker, maakte een documentaire met als titel Goede Buren. Twee vrijwilligers brengen huisbezoeken aan ouderen traceren zo verborgen eenzaamheid. In de indringende documentaire horen we de verhalen van eenzame ouderen. 

In ons gejaagde, drukke leven vol verplichtingen wordt de basisbehoefte ‘contact met je medemens’ vaak over het hoofd gezien. Op eenzaamheid rust een groot, groot taboe. De lokale bioscoop zag hierin een kans, zij nodigden bezoekers uit om hun buurman of buurvrouw gratis mee te nemen naar deze Rotterdamse documentaire. Een actie die de buurjongen op het lijf geschreven is.

De buurjongen wil niets liever dan iedereen het gevoel geven dat ze gezien worden. Zijn verantwoordelijkheidsgevoel voor de gemeenschap is sterk. Iedereen is welkom en onderwerpen zoals eenzaamheid gaan hem aan het hart.

Stelt jouw merk mensen op hun gemak? Zorg jij dat mensen gezien worden en erbij horen? Dan is het waarschijnlijk dat je een buurjongen bent. Maar iedere buurjongen is uniek en vertelt zijn eigen verhaal. Ontdek HOE je vanuit jouw unieke verhaal een Native Brand© creërt: https://www.tr-ibu.nl/native_brand_hoe_word_je/ 

#tribu #tr_ibu #tribe 

#nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding 

#sterkmerk #merkidentiteit #merkstrategie

#eenmerkdatklopt #goedeburen #eenzaamheid

#demaandvan #ondernemen #entrepreneur

#identity #culture #antropologie #anthropology

Share this Post