Fernweh

MAAND VAN DE ONTDEKKINGSREIZIGER | deel 3 | TR-IBU.NL

Dat reizen niet voor iedereen is weggelegd, dat weten we. Heimwee speelt soms zo’n grote rol, dat je niet kunt genieten van de reis, van het moment. De allesoverheersende drang om weer in je vertrouwde huis te zijn overstemt alles. Maar de ontdekkingsreiziger kent een ander verlangen. Onze oosterburen hebben daar een prachtige term voor: Fernweh. Het ultieme verlangen om ver weg te gaan. Te ontdekken wat er nog meer te zien is in de wereld.

Een uitdrukking die voor de ontdekkingsreiziger lijkt te zijn gemaakt. Want als hij te lang op één plek is, begint het te kriebelen. De drang om nieuwe paden te verkennen. Om door een doolhof van steile steegjes en kronkelige straatjes in een onbekende stad te struinen. Te genieten tussen de bananenplanten, pittoreske dorpen en zandstranden. Want het doet bijna écht een beetje pijn als de ontdekkingsreiziger niet kan toegeven aan deze impuls.

En dat ontdekken kan veel losmaken. Door even de verplichtingen van thuis achter zich te laten, creëert hij ruimte in zijn hoofd. Het zorgt voor nieuwe inspiratie door de alledaagse dingen die hij op nieuwe plekken ziet. Door de grenzen over te gaan leert hij ook zichzelf kennen. Wat is mijn doel in deze wereld? Met elke nieuwe stap op onontdekte plekken, komt hij steeds een stukje dichter bij zichzelf.

Herken je jezelf in dit verlangen? Geeft reizen jou inspiratie als ondernemer? Doe dan eens de Native brand test om te zien of jij ook een échte ontdekkingsreiziger bent! Laat je ons weten wat hier uit is gekomen? Vinden we leuk!

#tribu #brandarchetypes

#nativebranding #archetypes 

#inspiratie #doenwatklopt 

#antropoloog #antropologie 

#personalbrand #ondernemerschap 

#entrepreneurbranding #brandingtips 

#brandinginspiration #merkstrategie

#positionering #zichtbaarheid 

#sterkmerk #eenmerkdatklopt 

Share this Post