Het verhaal van Gideanne

MAAND VAN DE ZORGZAME | deel 8 | TR-IBU.NL

Alles wat wij bij TR-IBU doen, gaat om onze klanten. Daarom is het ook tijd om hun verhaal te vertellen. Razende reporter Yvonne nam daarom contact op met Gideanne. Gideanne is doula en ze coacht in haar praktijk vrouwen rondom de zwangerschap en de geboorte van hun kindje. Een bijzondere vrouw, met een bijzondere missie.

Wat een bijzonder beroep: doula. Hoe kom je erop?

Ik heb heel lang gewerkt als verloskundige. Ik vond dat altijd een heerlijk beroep! Maar de enorme werkdruk maakte dat ik vrouwen niet de persoonlijke aandacht kon geven die ze verdienden. Niet tijdens de zwangerschap, en niet tijdens de bevalling. Ik kon mijn werk niet meer met heel mijn hart doen, dus ik stopte. Omdat ik vanuit mijn werk als verloskundige de behoefte aan intensieve begeleiding van zwangere vrouwen kende, besloot ik me te laten omscholen tot doula en coach.

Wanneer en hoe kwam je terecht bij TR-IBU?

Het was in de zomer van 2018, ik was met de laatste voorbereidingen bezig om mijn bedrijf als doula op te zetten toen ik het Native Brand programma volgde. Behoorlijk snel voor zo’n intensief programma. Ik werkte wel eens op een plek met andere ondernemers. Daar hoorde ik Francien af en toe zulke mooie telefoongesprekken voeren, dat het me triggerde. Toen ik hoorde wat zij doet met Native Branding, wist ik: dit is precies wat ik nodig heb.

Was het ook wat je nodig had?

Nou en of. Ik vond de stap naar het ondernemerschap spannend. En als ik iets doe, wil ik het goed doen. Ik had al eens gekeken naar een businesscoach maar vond het vooral een hoop geschreeuw van mensen die precies leken te weten wat ik nodig had. In de kennismaking met Francien merkte ik dat zij authentiek is en vanuit haar hart werkt. Omdat ik authenticiteit en werken vanuit het hart belangrijk vind (dat is precies wat ik vrouwen wil bieden) hadden we direct een match. Ik deed de test en bleek de zorgzame én de wijsgeer. Die combinatie klopt precies!

Wat heb je eraan om te weten dat je zorgzame en wijsgeer bent?

Als ik nu terugkijk, moet ik toegeven dat ik altijd dacht dat je als coach magiër of held moest zijn. Want dat zag ik overal. Onbewust bereidde ik me erop voor dat ik me anders moest gaan gedragen als ondernemer. In het Native Brand programma ontdekte ik dat dat niet zo is. Ik ben goed zoals ik ben, als zorgzame en wijsgeer. Ik leerde mezelf er beter door kennen. Inmiddels weet ik: als ik dicht bij mezelf blijf, trek ik de juiste klanten aan! Dat klanten die niet passen niet komen, blijkt een zegen. Die zorgzame en die wijsgeer laten me meer op mezelf vertrouwen.

Waar komt dat vertrouwen vandaan?

Francien laat je zien wat je niet ziet van jezelf, wat jij gewoon vindt. En dat er dingen gaan stromen als je die dingen – zodra je ze wél ziet – juist benadrukt. Ik zocht al heel lang naar het Unique Selling Point van mijn bedrijf, en ik ontdekte: dat ben ik zelf! En nu weet ik ook nog hoe ik die USP vertaal op een manier die klopt. In de juiste woorden, huisstijl, website, marketing, foto’s, maar zelfs ook tarieven en locatie. Alles klopt nu, het hele plaatje!

Wat doe je met dat vertrouwen?

Alles! Het geeft me de kans om dingen te doen die spannend zijn. Het zorgt ervoor dat ik zichtbaar ben. Dat ik impact mag maken op vrouwen die kindjes krijgen, hebben of heel graag willen hebben.

Waarom is dat belangrijk voor je?

Zwanger willen worden, zwanger zijn en moeder worden zijn ingrijpende gebeurtenissen. Die vrouw verdient alle aandacht en ondersteuning. Het is bovendien cruciaal voor de ontwikkeling van een kindje dat de moeder zich fijn voelt. Dat begint al in de baarmoeder! Bewuste aandacht voor de zwangerschap en bevalling zorgt voor een zoveel betere start van nieuw leven! Stel je eens voor wat de impact daarvan is op de wereld waarin we leven.

Wat mooi! Klinkt alsof je écht weet waar het je om gaat.

Dat klopt. Dat wist ik altijd al. Maar nu heb ik het vertrouwen en de woorden om er voor te gaan staan. Ik hoor daarbij nog regelmatig de stem van Francien. Zij denkt altijd in mogelijkheden en kansen, en is heel verbindend. Het houdt niet op bij meelopen in jouw traject. Dit gaat veel verder!

Kijk voor meer informatie over het werk van Gideanne op www.gideanne.nl.

Wil je weten wat Native Branding voor jou kan doen, doe dan als eerste onze Native Brand test hier (https://www.tr-ibu.nl/native_brand_test/).

Share this Post