All we have is now

MAAND VAN DE CLOWN | deel 3 | TR-IBU.NL

Wegkwijnen in een verzorgingshuis? Dat is niets voor de clown! Die wil plezier maken, genieten. Ook, of misschien wel juist als je op leeftijd bent. Er zijn nog zoveel dingen te proberen voor het te laat is! In deze commercial van Coca Cola is dat precies wat we zien gebeuren. Geïnspireerd op het boek ‘De 100-jarige die uit het raam klom en verdween’? We zien in de commercial hoe Mr Hadley, bewoner van een verzorgingshuis, na het drinken van zijn eerste Coca Cola zero sugar ineens de geest krijgt om meer uit zijn leven te halen en vertrekt zonder overleg uit zijn aanleunwoning.

Clownmerken helpen je om het leven wat minder serieus te nemen. De logische consequenties van onverantwoordelijk, ongezond, of zelfs illegaal gedrag te verlichten. Ze maken gewone en saaie dingen leuk. Ze stimuleren je om meer te doen, zolang je er maar plezier in hebt! De clown laat ons in het hier en nu leven, en stimuleert ons om spontaan en impulsief te zijn. Het leven kan heel eenvoudig zijn. Verbind jezelf weer met het kind in je. Lach en haal geintjes uit met anderen.

Ieder archetype kent drie niveaus. Mensen en merken op niveau één richten zich primair op hun eigen behoeften, terwijl zij op niveau drie zich juist op anderen richten. Op het eerste niveau van de clown ziet hij het leven als een spel. Lol hebben is wat hem drijft. Deze clowns lopen het risico om gimmicky te zijn. Op het volgende niveau vinden we de combinatie van plezier enerzijds en vindingrijkheid en intelligentie anderzijds. Dat merken we in practical jokes en manieren om overal mee weg te komen. Op dit niveau wordt de typerende handigheid en vernieuwing van de clown ontwikkeld. Op het derde niveau weet dit archetype dat het leven alleen wordt geleefd nu, op dit moment. Als vandaag alles is wat we hebben, moeten we wel alles uit deze dag halen is zijn motto. In balans, echt.

Ben je benieuwd of jij een clown bent? Doe onze Native Brand test hier: www.tr-ibu.nl/native_brand_test/

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes
#archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #ode #inspiratie  

#clown  #demaandvandeclown #jester
#humor #fun #inthemoment #connect #joker

#havingfun #playful #lovinglife

Share this Post