Doe het met passie of doe het niet

Is dit een quote die jij aan je (virtuele) muur zou willen hangen? Dan is de kans groot dat jij een minnaar bent. Lucky you! Deze maand is jouw maand, met bakken vol inspiratie over en voor de minnaars onder ons op tr-ibu.nl.

Het minnaar archetype gaat over passie. Niet alleen in ons liefdesleven, maar ook in ons werk. Chrysler pakt dit goed op met een advertentie waarin ze verkondigen: ‘Without a soul, there’s just a shell’. Zonder passie, zouden dit gewoon auto’s zijn.

‘Passion is such a strong emotion. It causes us to live, breathe and sweat our hearts out for the things in life we care about. For Chrysler, it’s about creating extraordinary cars. Cars born from breakthrough design and brought to life through innovative engineering.’

Het minnaar archetype herken je aan mensen die zich door passie laten leiden, volop genieten en in het moment leven, voor plezier en genot. De minnaar zoekt opwindende dingen om zich in te storten, voortdurend zijn zintuigen prikkelend. Het creëren van diepere verbindingen is de minnaar op zijn lijf geschreven. Hij gaat een commitment aan met waar hij van houdt. Intieme relaties geven hem voldoening, ze voeden hem. Hij kan zelfs in een spiritueel soort liefde terechtkomen, die alles overstijgt. Een liefde voor de mensheid, of voor een god, die de diepste leegten in hem vult.

Of de liefde nou romantisch, vriendschappelijk of spiritueel is, de minnaar meet zijn  zelfvertrouwen af aan hoe speciaal hij zich voelt. Het is ook zijn valkuil: de wens om geliefd te worden kan zo sterk zijn dat dit kan leiden tot vreemdgaan of het verlies van eigen identiteit*.

De angst van de minnaar is om te worden afgewezen, om niet geliefd te worden. Daarom is hij altijd bezig om zichzelf te verbeteren, zodat hij meer aandacht waard is. Denk hierbij aan het verhaal van Assepoester, wiens zussen haar tenen afknippen om in het muiltje te passen die de prins haar had gegeven. Het lijkt op de plastische chirurgie van de huidige tijd. Mensen zijn bereid onder het mes te gaan om mooier of knapper te worden. De drang om geliefd te worden is diep en sterk.

* Ieder archetype kent verschillende ontwikkelingsfasen. Bij TR-IBU onderscheiden we drie niveaus, waarbij mensen op het eerste niveau zoeken naar oppervlakkige vriendschap, genotzoekers. Zij krijgen meer te maken met archetypische valkuilen dan mensen die hun archetype verder ontwikkeld hebben. In het Native Brand programma zetten we grootse stappen in de ontwikkeling van je archetype. Wil je weten wat dat betekent? Neem contact op met TR-IBU https://www.tr-ibu.nl/contact/

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes
#archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #ode #inspiratie  

#minnaar #demaandvandeminnaar
#lover #loving #personal #passie #feelingspecial #dior

#vriendschap #cheating #plastischechirurgie #relations #passion #followyourbliss

MAAND VAN DE MINNAAR | deel 3 | TR-IBU.NL

Share this Post