L’amour, l’amour

MAAND VAN DE MINNAAR | deel 2 | TR-IBU.NL

Iedereen die nog weet hoe het voelde om voor het eerst écht verliefd te zijn, kijkt naar deze commercial met een vleugje nostalgie. Hoe ‘de ander’ zich steeds meer in je gedachten nestelt. De twijfel of je liefde wel beantwoord wordt. Alles doen om door die ander gezien en gewaardeerd te worden. De spanning die je voelt als je vermoedt dat het wederzijds is. En dan: de vele vlinders in je buik als de ander je bevestigend aankijkt… Zucht. L’amour, l’amour.


De Franse supermarktketen Intermarché laat met deze commercial zien dat het merk het minnaar archetype volledig heeft omarmd. Alles klopt: de beelden, de muziek, het verhaal. Allemaal leuk en aardig die tienerliefde, kun je nog denken, maar wat heeft dat allemaal met mij en die supermarkt te maken? Totdat de slotwoorden van de commercial in beeld komen. “​Nous sommes producteurs et commerçants pour vous aider à manger un peu mieux tous les jours.” Wij zijn producenten en handelaars die u helpen elke dag een beetje beter te eten.”


Oef. Wat een boodschap! Als dat niet een boodschap van liefde is? Ervoor zorgen dat u beter eet. Uit liefde voor u natuurlijk, en uit liefde voor écht en lekker eten. Dat komt natuurlijk in de commercial heel mooi terug. Zo lijkt het lieve kassameisje ineens deel van een groot masterplan om de jongens gezond eten te laten waarderen.


Deze commercial is onderdeel van een grote mieux manger (beter eten) campagne van Intermarché. Interessante move, die niet alleen écht bedoeld is om mensen gezonder en duurzamer te laten eten (met forse duurzaamheidsdoelstellingen) maar ook een commercieel interessante manier om niet mee te gaan in de prijzenoorlog van de supermarkten. Intermarché begrijpt wat klanten van TR-IBU ook al lang weten: als je je merk bouwt vanuit een archetype én alles daarmee in lijn brengt, is je aantrekkingskracht groot en hoef je je niet langer met anderen te vergelijken op basis van prijs.


Wil jij weten hoe je dat doet? ​Doe dan eerst onze Native Brand test hier: www.tr-ibu.nl/native_brand_test/​ en neem contact op met ons voor je uitgebreide testresultaten. Scoor jij hoog op de minnaar? Wat een geluk! Voor alle minnaars hebben wij in de maand van de minnaar een bijzonder aanbod! Als je deze maand kiest voor het Native Brand programma, dan krijg je niet alleen het intense en impactvolle programma van dertien weken én jouw eigen Native Brand strategie, maar ook nog eens de Native Brand scan (twv 2500 euro!) er gratis bij! Door deze scan hou je focus op het implementeren van jouw Native Brand strategie. Het is zonder enige twijfel de zekerste stap naar een sterk en authentiek merk.

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf #identity #culture #ode #inspiratie

#minnaar #demaandvandeminnaar

#lover #loving #mieuxmanger #intermarche #campagne


Share this Post