Kerstcommercials, part IV

In de maand van de onschuldige kunnen kerstcommercials niet ontbreken! Deze mini-verhaaltjes geven ons altijd een beetje een warm, fuzzy feeling. Wat is de wereld toch mooi en wat kunnen mensen toch mooie dingen voor elkaar doen! Ze staan doorgaans bol van menselijke relaties, optimisme en dat heerlijke, nostalgische gevoel dat kerst oproept. Zelfs niet-onschuldige merken verplaatsen zich in deze maand in de belevingswereld van de onschuldige.

In de dagen voor kerst tellen we af met iedere dag een andere kerstcommercial in de spotlight. Vandaag is dat deze prachtige van Lenovo.

Het is bijna kerst. Kijk jij er ook zo naar uit? Het samenzijn met je geliefden. Lekker (uit)eten en cadeaus bij het sfeerlicht van de kerstboom. De kerstcommercial-hype is inmiddels wereldwijd verbreed. Niet alleen zien we prachtige mini-stories van grote supermarktketens of merken zoals Coca-Cola. Ook producent van tablets Lenovo doet een aardige duit in het zakje.

We zien – inmiddels bijna klassiek in kerstcommercials – een dakloze man. De meeste mensen draaien gehaast hun blik weg als ze langslopen, maar een klein meisje blijft in verwondering naar hem kijken. Hij geeft haar iets, en zij geeft hem iets nog veel groters terug. Stiekem, in de donkere nacht, gebruik makend van een tablet met ingebouwde projector. Allemaal verre van realistisch, maar zowel de boodschap als de emotie in het filmpje zijn on-topic. Zorgen voor je medemens, verwondering, elkaar iets gunnen, warmte en licht.

Emotie voert de boventoon in reclames voorafgaand aan de kerst. Er is nauwelijks aandacht voor producten of bedrijven. It makes sense. Verhalen vertellen is sowieso de beste manier om aan je brand te bouwen. Omdat je inspeelt op emotie, en niet op ratio. Wij adviseren altijd om al je uitingen altijd en overal in lijn te brengen met het eigen archetype. Waarom komen álle merken er rond kerst dan mee weg om hun commercials een onschuldig tintje te geven? Dat heeft alles te maken met het overall onschuldige gevoel dat december bij ons oproept. We keren ons naar binnen, zoeken warmte en gezelligheid op. Kerst herinnert ons aan het belang van vrede en goed voor mensen zorgen. Het wordt niet onschuldiger dan dat! Je kunt onschuldig én on-brand blijven door een verrassende insteek te kiezen, bijvoorbeeld een rebelse (als rebel), een avontuurlijke (als ontdekkingsreiziger) of een spirituele (als magiër). En dat geldt natuurlijk voor alle archetypen!

Hoe zorg je er als onschuldig merk voor dat je deze maand nog opvalt? Neem gerust contact met ons op om daar eens over van gedachten te wisselen.

Bij TR-IBU is december de maand van de onschuldige. Kijk gerust eens rond op de site wat er allemaal over dit bijzondere archetype te ontdekken is. Speciaal voor onschuldige ondernemers hebben wij deze maand nog een bijzonder aanbod. Stap je deze maand in het Native Brand programma, dan krijg je niet alleen ons intensieve dertienweekse programma én je op maat gemaakte Native Brand strategie, maar ook nog eens onze Native Brand implementatiescan, ter waarde van 2500 euro.

 

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes
#archetypes #branding #archetype


#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #ode #inspiratie #brand #branding #storytelling #eenvoud #personalbrand

#nostalgie #samenzijn #christmas #lenovo #kerst 

#onschuldige #demaandvandeonschuldige
#innocent #happiness #dogood #optimist

 

MAAND VAN DE ONSCHULDIGE | deel 8 | TR-IBU.NL

Share this Post