Kerstcommercials, part III

In de maand van de onschuldige kunnen kerstcommercials niet ontbreken! Deze mini-verhaaltjes geven ons altijd een beetje een warm, fuzzy feeling. Wat is de wereld toch mooi en wat kunnen mensen toch mooie dingen voor elkaar doen! Ze staan doorgaans bol van menselijke relaties, optimisme en dat heerlijke, nostalgische gevoel dat kerst oproept. Zelfs niet-onschuldige merken verplaatsen zich in deze maand in de belevingswereld van de onschuldige.

 

In de dagen voor kerst tellen we af met iedere dag een andere kerstcommercial in de spotlight. Vandaag is dat die van de Staatsloterij.

 

 

Wat zou jij doen met 30 miljoen? De man in deze commercial vertelt dat hij zich alleen maar zal omringen met mooie dingen. Zijn hondje Frekkel kijkt in de spiegel. Je ziet dat hij zichzelf niet mooi vindt. Hij voelt hij zich niet meer goed genoeg en loopt weg van zijn thuis. De wanhoop bij de baasjes in de zoektocht naar hun geliefde hondje, en hun opluchting wanneer ze hem terugvinden, zijn herkenbaar! De baasjes geven de vinder met liefde hun staatslot. Ze ruilen de kans op 30 miljoen in voor hun hondje in hun armen. Wat zou jij doen als je moest kiezen tussen het winnen van 30 miljoen of je huisdier?

Deze reclame is een van de meest besproken kerstcommercials van dit jaar. De Staatsloterij koos een verrassende insteek.  Mensen weten inmiddels heel goed wat ze kunnen winnen bij de Staatsloterij, moeten ze hebben gedacht. Ze lijken de vraag te stellen: wat vind jij nu eigenlijk écht belangrijk?

En nee, dat zit hem niet in bezit. Maar – helemaal in lijn met het wereldbeeld van de onschuldige – in liefde en het samenzijn met dierbaren. De Staatsloterij heeft hier een gevoelige snaar geraakt, want ze worden overladen door foto’s en berichtjes van mensen die aangeven dat ze hun huisdier voor geen 30 miljoen zouden willen missen. Samen zijn, daar draait het om!

Zie jij het goede in mensen en de wereld, en doe je niets liever dan anderen blij maken? Dan ben jij misschien wel een échte onschuldige! Durf jij de test te doen op www.tr-ibu.nl/native_brand_test?

 

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes
#archetypes #branding #archetype


#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #ode #inspiratie #brand #branding #storytelling #eenvoud #personalbrand

#nostalgie #samenzijn #christmas #frekkel #kerst #staatsloterij

#onschuldige #demaandvandeonschuldige
#innocent #happiness #dogood #optimist

 

MAAND VAN DE ONSCHULDIGE | deel 7 | TR-IBU.NL

Share this Post