Kerstcommercials, part II

In de maand van de onschuldige kunnen kerstcommercials niet ontbreken! Deze mini-verhaaltjes geven ons altijd een beetje een warm, fuzzy feeling. Wat is de wereld toch mooi en wat kunnen mensen toch mooie dingen voor elkaar doen! Ze staan doorgaans bol van menselijke relaties, optimisme en dat heerlijke, nostalgische gevoel dat kerst oproept. Zelfs niet-onschuldige merken verplaatsen zich in deze maand in de belevingswereld van de onschuldige.

 

In de dagen voor kerst tellen we af met iedere dag een andere kerstcommercial in de spotlight. Vandaag is dat een old-time klassieker: Coca-Cola.

 

 

Wie kent hem niet? De iconische Coca-cola trucks die, verlicht met duizenden lichtjes, al sinds 1995 onze televisieschermen inrijden in december? Op hun route verlichtten ze alles wat ze tegenkomen: wegen, bossen, steden. Alles werd voorzien van lichtjes (is het brengen van verlichting een knipoog naar het bijbelverhaal van de geboorte van Jezus?) en overal zagen we blije mensen in een winter wonderland. Je zou kunnen zeggen dat Coca-Cola eigenhandig heeft bijgedragen aan het wereldwijde beeld dat kerst en sneeuw(pret) met elkaar verbonden zijn.

Ook in de commercial van dit jaar komt de truck weer voor. We zien een jongen in een supermarkt. Een oude zwerver wordt de deur gewezen en hij besluit buiten zijn flesje Coca-Cola aan de man te geven. Coca-Cola laat ermee zien zien dat geven om een ander de ultieme kerstgedachte is. En dat dat beloond wordt, want dezelfde oude man toont, als de kersttruck voorbij rijdt, zijn ware aard: het is Santa!

Dat Coca-Cola zo’n bekende is in de wereld van kerstcommercials, is niet gek. Dit merk is namelijk een écht onschuldig merk. Klinkt logisch toch, als je bedenkt dat ‘choose happiness’ al jaren dé campagne van het merk is?

Ben jij een onschuldige en wil jij ook weten hoe je dat vertaalt in een campagne die bij jou past? Neem contact op met TR-IBU https://www.tr-ibu.nl/contact/

En oh ja, een prachtige extended version van de trucks die verlichting brengen, zie je hier:

 

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes
#archetypes #branding #archetype#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #ode #inspiratie #brand #branding #storytelling #eenvoud #personalbrand

#nostalgie #samenzijn #christmas #cocacola #kerst #christmas

#onschuldige #demaandvandeonschuldige
#innocent #happiness #dogood #optimist

MAAND VAN DE ONSCHULDIGE | deel 6 | TR-IBU.NL

Share this Post