Kerstcommercials, part I

In de maand van de onschuldige kunnen kerstcommercials niet ontbreken! Deze mini-verhaaltjes geven ons altijd een beetje een warm, fuzzy feeling. Wat is de wereld toch mooi en wat kunnen mensen toch mooie dingen voor elkaar doen! Ze staan doorgaans bol van menselijke relaties, optimisme en dat heerlijke, nostalgische gevoel dat kerst oproept. Zelf niet-onschuldige merken verplaatsen zich in deze maand in de belevingswereld van de onschuldige.

 

In de dagen voor kerst tellen we af met iedere dag een andere kerstcommercial in de spotlight. Vandaag is dat die van Albert Heijn uit 2014.

 

 

Tradities zijn van groot belang voor de onschuldige: kerst vier je samen! Niemand hoeft alleen te zijn met kerst, is dan ook de boodschap van deze commercial. Als de vader van een gezin moet werken tijdens de feestdagen, zorgt de rest van de familie dat ze bij hem zijn. Met een caravan langs een besneeuwde weg, want papa werkt bij de pechhulp. Een onschuldig muziekje op de achtergrond en goede acteurs, en we begrijpen het helemaal. Waar begint een warme kerst? Gewoon, bij Albert Heijn!

 

De onschuldige heeft tot doel om iedereen en zichzelf gelukkig te maken. En dat is niet zo moeilijk. De belofte van de onschuldige is dat het leven niet zo hard hoeft te zijn. Je bent vrij om jezelf te zijn en te leven volgens de beste waarden. Nu, gelijk op dit moment, door hele simpele richtlijnen te volgen.

 

Deze commercial van Albert Heijn laat de behoefte van betrokkenheid en het denken aan je geliefden van de onschuldige zien. Het nostalgische gevoel dat het bij ons als kijker oproept, is typisch wat een onschuldig merk teweeg wil brengen.

 

Overigens laat Albert Heijn in de kerstcommercial van dit jaar opnieuw zien hoe belangrijk kersttradities zijn, voor iedereen in ons land. Op een moderne manier laat de supermarktketen zien wat wij allemaal doen om het kerstgevoel – of eigenlijk decembergevoel – te creëren. Het gaat om meer dan kerst, ook om tijd voor elkaar, samen leuke dingen doen, herinneringen voor later maken. Maar ook: je kerstboom naar je bovenwoning takelen, kerstlampjes uit de knoop halen, een eindeloze stroom aan cadeaus op de fiets naar huis zien te krijgen, een kerstmenu verzinnen, zorgen dat alles op tijd in huis is. Reuze herkenbaar, niet?

 

 

Heeft jouw merk een nostalgische uitstraling? Roep jij graag bij mensen een gevoel van optimisme op? Grote kans dat jij ook een onschuldige bent! Doe onze gratis Native Branding test https://www.tr-ibu.nl/native_brand_test/.

 

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes
#archetypes #branding #archetype


#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #ode #inspiratie #brand #branding #storytelling #eenvoud #personalbrand

#nostalgie #samenzijn #christmas #albertheijn #kerst #AH #christmas

#onschuldige #demaandvandeonschuldige
#innocent #happiness #dogood #optimist

 

MAAND VAN DE ONSCHULDIGE | deel 5 | TR-IBU.NL

 

Share this Post