Hakuna matata

 

Is dit een quote die jij aan je (virtuele) muur zou willen hangen? Dan is de kans groot dat jij een onschuldige bent. Lucky you! Deze maand is jouw maand, met bakken vol inspiratie over en voor de onschuldigen onder ons op tr-ibu.nl.

Hakuna matata is een term uit het Swahili die zoiets betekent als “geen zorgen” of “wind je niet op”. Het is natuurlijk ook de titelsong van de Disneyfilm ‘The Lion King’, waarin het knobbelzwijn Pumba en stokstaartje Timon het leeuwenwelpje Simba leren om een zorgeloos leven te leiden. Een mantra die de onschuldige op het lijf geschreven is.

Bedrijven die werken vanuit het onschuldige archetype zijn onweerstaanbaar voor klanten omdat ze hun hectische en complexe leven helpen vereenvoudigen. Merken die daarbij ook nog eens met een duidelijke missie voor de wereld werken, geven ons bovendien het gevoel dat we goed bezig zijn. Denk maar eens aan de smoothies van Innocent (interessante naam voor een onschuldig merk!) en het overheerlijke Ben & Jerry’s ijs. The feel good rondom deze merken en de impact die zij willen maken op de wereld (goed voor jezelf zorgen door Innocent en fairtrade omstandigheden bij boeren door Ben & Jerry’s) maakt dat alles nóg lekkerder smaakt.

Onschuldigen houden van eenvoud. Hij geeft je het gevoel dat het allemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. Puurheid en échte ervaringen is waar het bij hem om draait. Stop met het nastreven van idealen die de maatschappij ons op probeert te leggen. Want wat laten we ons gek maken door alle reclames en perfecte social media foto’s die we op dagelijkse basis voorbij zien komen tijdens het scrollen. Je bent goed zoals je bent.

Het streven naar eenvoud en goed doen past onschuldigen dus als een schoen. Het is helemaal on-trend met de betekeniseconomie en minimalisme. Steeds meer ondernemers zien in hoe cruciaal hun verhaal is voor het succes van hun business. Voor de aantrekkingskracht die klanten voelen, voor de tevredenheid van hun medewerkers, voor hun eigen voldoening en dus voor een merk dat klopt. Weet jij eigenlijk wat jouw verhaal is? Ontdek het met Native Branding (linken naar: https://www.tr-ibu.nl/native_brand_programma/) . Als je toch op de site aan het rondneuzen bent, doe dan gratis onze Native Brand test: http://www.tr-ibu.nl/native_brand_test/. Weet je meteen of jij écht een onschuldige bent…

 

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes
#archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #ode #inspiratie #quote #hakunamatata #noworries #eenvoud #ethiek

#puurheid #benandjerrys #lionking #simba #innocentdrinks

Share this Post