Weg uit die ratrace

Onschuldige weg uit die ratrace

 

Onschuldige merken hebben de neiging om te hangen naar vroeger. Nostalgie is écht iets waar ze goed in zijn. Ze nemen ons mee naar hoe ‘perfect’ het leven toen was en verleiden ons met de gedachte dat het ooit weer zo zou kunnen zijn. Zucht. Vroeger, toen het leven nog eenvoudig was en de mensen niet zo slecht…

We weten niet hoe het met jullie zit, maar bij TR-IBU zijn wij in deze tijd van het jaar sowieso nogal nostalgisch. Bij ieder kerstliedje voelen we ons weer even als toen we nog klein waren. En dat hele kerstverhaal is natuurlijk doorspekt met verwijzingen naar het verleden. Zoals het symbool van de ster van Bethlehem, die de geboorte van het kindje Jezus aankondigt. De kerstster die we in verschillende vormen terugzien in de maand december. Hij verwijst natuurlijk naar het verhaal van de wijzen uit het oosten, geleerden die een verre reis ondernamen om de, door een nieuw ontdekte ster aangegeven, geboorte van een koning te bevestigen. Een onschuldig kindje, dat de schulden van mensen op zich zou gaan nemen. En daarmee onze levens zou verlichten.

De onschuldige in ons – en die hebben we allemaal – wil leven in die perfecte plek waar we vrij zijn om onszelf te kunnen zijn. Het paradijs komt uit ons, dat vinden we niet daarbuiten. Het onschuldige archetype wordt gedreven door het geloof dat één mens de wereld kan veranderen, en gelooft überhaupt in de kracht van positieve verandering. Hij vindt zijn motivatie in idealen zoals harmonie, vrede en samenwerking. Hij is een katalysator van positieve verandering.

En dat is precies wat onschuldige merken doen! De onschuldige laat je ervaren dat je écht kan terugkeren naar het simpele. Het leven kan eenvoudig zijn en goed. Deze merken richten zich vaak op bevrediging van twee grote, dikwijls onvervulde, behoeften in het hectische leven van hun klanten: eenvoud en geluk.

De onschuldige is buitengewoon aantrekkelijk in deze hectische, stressvolle tijd, omdat hij je belooft dat je uit de ratrace kan stappen, kan ontspannen (of: ontsnappen in nostalgie) en écht kan genieten van je leven. Kijk maar eens om je heen, je ziet dit soort boodschappen overal! Volg TR-IBU in december voor een aantal hele mooie voorbeelden van (kerstachtige) onschuldige commercials.  

Ben jij ook bezig om jouw klanten te laten zien dat die ratrace niks toevoegt? Help jij ze met de zoektocht naar eenvoud en goedheid? Grote kans dat jij ook een onschuldige bent! Doe onze gratis Native Branding test https://www.tr-ibu.nl/native_brand_test/.

 

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes
#archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #ode #inspiratie  

#onschuldige #demaandvandeonschuldige
#innocent #happiness #dogood #optimist #kerst

 

MAAND VAN DE ONSCHULDIGE | deel 3 | TR-IBU.NL

Share this Post