Wie is er niet groot mee geworden?

In deze award winning reclame van Calvé zien we een jonge Pieter (van den Hoogenband) bij de voetbalwedstrijd van zijn jeugdclub. Al dromend op het voetbalveld raakt hij geen bal en wordt hij na de zoveelste misser gewisseld door de trainer. Een van zijn teamgenootjes maakt de opmerking dat hij écht niet kan voetballen, waarop hij, zonder enige vorm van teleurstelling, zijn schouders ophaalt. Hij weet dat voetbal niet zijn talent is. En dat is prima. Want wij als kijker weten dat hij later groot en succesvol zal worden als zwemmer! Hoe grappig dat we hem – met een grote lach op zijn gezicht – in de commercial zijn voetbalshirt zien uittrekken en een duik zien nemen in een sloot, om de daarin belandde voetbal te halen.

Prachtig om te zien hoe deze kleine jongen vertrouwen heeft in zijn eigen kunnen. Hij lijkt te weten: ik ben goed genoeg zoals ik ben. Geen teleurstelling, of een deuk in zijn zelfvertrouwen, te bespeuren. Het vertrouwen en optimisme van Pietertje inspireert ons. De eenvoud, nostalgie en puurheid van deze boodschap maakt ons gelukkig. En dat is precies waarom deze reclame zo’n mooi voorbeeld van een onschuldig merk is!

Onschuldigen worden gekenmerkt door een positief, soms op het naïeve af, wereldbeeld. De hang naar vroeger – toen alles nog zo goed was – speelt daar een belangrijke rol bij. “Wie is er niet groot mee geworden?” luidt dan ook de slogan van Calvé pindakaas.

Ben je benieuwd of jij een onschuldige bent? Doe onze Native Brand test hier: www.tr-ibu.nl/native_brand_test/

Voor alle onschuldigen hebben wij in de maand van de onschuldige een bijzonder aanbod! Als je deze maand kiest voor het Native Brand programma, dan krijg je niet alleen het intense en impactvolle programma van dertien weken én jouw eigen Native Brand strategie, maar ook nog eens de Native Brand scan (twv 2500 euro!) er gratis bij! Door deze scan hou je focus op het implementeren van jouw Native Brand strategie. Het is zonder enige twijfel de zekerste stap naar een sterk en authentiek merk.

 

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes
#archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #ode #inspiratie  

#onschuldige #demaandvandeonschuldige
#innocent #happiness #dogood #optimist

#calve #pindakaas #pietervandenhoogenband

 

MAAND VAN DE ONSCHULDIGE | deel 2 | TR-IBU.NL

 

Share this Post