Hoe dan?

 

Dat Google veel weet, mag bekend zijn. Ook dat Google veel weet van ons. Heel veel. Zo weet Google ook waar we in een jaar tijd het meest naar zochten. Vorig jaar was dat het woord: HOE.

Herken jij het HOE ook in je timeline? Wij wel! HOE kun je een succesvolle business opbouwen? HOE vind je in deze tijd tijd voor jezelf? HOE werkt sales? HOE word je digital native? HOE..? Het lijkt wel of iedereen full-time met de hoe-vraag bezig is. Vragen stelt. Of juist antwoorden geeft.

De wijsgeer houdt hiervan. Een ongebreidelde nieuwsgierigheid naar het juiste antwoord is wat hem drijft. Het is dan ook niet zo gek dat Google – wereldwijd zoekmachine #1 – een wijsgeermerk is.

In deze prachtige Year in Search 2017 video laat Google zich als wijsgeer van zijn beste kant zien. Want in de video zien we niet alleen vragen, maar ook waar de vragen vandaan komen en waar het stellen van vragen toe kan leiden. De laatste vraag: how to move forward? En daarna het antwoord van Google zelf: search on. Zoek door.

Bij TR-IBU levert al dat zoeken ook een vraag op. Zijn we – als mensheid anno 2018 zeg maar – nou eigenlijk steeds nieuwsgieriger geworden, omdat we dankzij Google eigenlijk instant op álle vragen antwoord krijgen? Of is die eindeloze zoektocht naar het HOE een teken van dat we eigenlijk steeds minder weten? Vraag je old-school moeder het recept van appeltaart en ze vertelt het je, uit haar hoofd. Vraag het ons – écht wel foodies hoor – maar we moeten het even opzoeken. We hebben het in no- time gevonden, maar het staat er maar beroerd voor met onze parate kennis.

We leven in een tijd en wereld van information overload. Kans te over voor de échte wijsgeren onder ons. Niet om ons te helpen zoeken, maar om ons te helpen vinden. Een gids zijn, een wegwijzer, die informatie voor ons ordent, op onze zoekbehoefte toespitst én duiding geeft aan wat we lezen.

Herken jij je in de nieuwsgierige aard van de wijsgeer? Is informatie zoeken (en vinden!) jouw eerste natuur? Wil jij niets liever dan begrijpen hoe de wereld en het leven werkt? Dan kan het zomaar zijn dat jij een échte wijsgeer bent. Je mag van geluk spreken. Want niet alleen ben je in deze tijd als ondernemer de juiste mens op de juiste plaats. Maar er is meer om gelukkig van te worden.

Voor alle wijsgeren hebben wij deze week een bijzonder aanbod! Als je deze maand kiest voor het Native Brand programma, dan krijg je niet alleen het intense en impactvolle programma van dertien weken én jouw eigen Native Brand strategie, maar ook nog eens de Native Brand scan (twv 2500 euro!) er gratis bij! Door deze scan hou je focus op het implementeren van jouw Native Brandstrategie. Het is zonder enige twijfel de zekerste stap naar een sterk en authentiek merk.

Doe jij onze Native Brand test hier en neem je contact op als jij de wijsgeer bent?

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes
#archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf
#identity #culture #ode #inspiratie  

#google #yearinsearch #2017 #how #howto #hoe

#wijsgeer #sage #demaandvandewijsgeer
#wise #wisdom #wijsheid #kennis #knowthetruth

MAAND VAN DE WIJSGEER | deel 2 | TR-IBU.NL

 

Share this Post