Be more us

Kun jij je nog herinneren wanneer je voor het laatst op een onbekende afstapte? Wanneer je spontaan bevriend raakte? Stap jij in die netwerkborrel eenvoudig af op iemand die je nog niet kent of blijf je veilig staan bij de ondernemers uit je eigen kring? In deze campagne laat zien wat veel van ons in de loop van de jaren zijn verleerd: zomaar een gesprek aanknopen, contact leggen en oprechte interesse tonen in iemand anders.

In de individualistische wereld waarin wij leven, zijn we veel op onszelf (en onze telefoon) gericht. Misschien zelfs wel zo erg dat we nauwelijks meer zien wie er om ons heen staan. Zo niet de buurjongen. Bij deze sociale duizendpoot staat één ding hoog in het vaandel: aandacht! In deze video van de indrukwekkende campagne ‘Be more us’ zien we hoe natuurlijk, belangrijk en life changing dat eigenlijk is.

We zien ontwapenende kinderen, in gesprek met eenzame volwassenen. Zij stellen de vraag: waarom maak je eigenlijk niet een praatje met iemand? En begrijpen niets van de antwoorden die ze krijgen. Want het is toch zo eenvoudig! Onder het motto ‘Let’s be more us’ focust de video op HOE je dat nu eigenlijk doet. Praktisch, menselijk, aardig. Met onderliggende boodschap: niemand zou eenzaam mogen zijn. It doesn’t get more buurjongen than this. Want als het gaat om de skill van contact, aandacht, je verbinden met anderen en erbij mogen horen, dan ben je bij de buurjongen aan het juiste adres.

A sense of belonging. Je ergens thuisvoelen. Het is niet verwonderlijk dat grote (en kleine!) buurjongenmerken zich richten op huis, tuin en eigen dorp of stad. IKEA, Hema, Intratuin. En vele anderen!

Herken jij je in de eigenschappen van de buurjongen? Doe dan gauw de Native Brand test op onze site. Wil jij ook weten hoe je dat vertaalt in een net zo mooie campagne, die helemaal bij jou past? Neem contact op met TR-IBU https://www.tr-ibu.nl/contact/

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #ode #endloniliness #contact #connectie #connect #socialenormen #bemoreus #friendschip #attention #aandacht #seepeople

#buurjongen #guynextdoor #demaandvandebuurjongen

Share this Post