Altijd welkom: het gezicht van de buurjongen

Dit is het gezicht van de buurjongen*.

Wow, wat een vriendelijkheid, vertrouwen en rust zie je hier! Je voelt bijna de omarming van een goede vriend door je scherm. De alledaagse, herkenbare taferelen. Dit is het gezicht van de buurjongen*. Je herkent de buurjongen aan zijn oprechte interesse in mensen. Zijn luisterende oor en bescheiden houding. De buurjongen staat altijd voor je klaar en is lekker praktisch in zijn manier van werken. Het is niet voor niks dat in de maand waarin we burendag vieren, ook de buurjongen centraal staat. Want we zijn maar wat blij met die goede buur die voor jou de postpakketjes aanneemt als je overdag weg bent, de kat eten geeft tijdens je vakantie en waarvan je de heggenschaar kunt lenen in de zomermaanden. De buurjongen staat altijd voor je klaar en dat geldt voor de buurjongenmerken net zo.

Get the picture? Dan begrijp je dat het buurjongen archetype past bij organisaties en bedrijven in de dienstverlenende sector. Waar hard werken, eerlijke feedback en het overtreffen van verwachtingen een pré is. Maar ook merken die alledaagse producten voor iedereen maken. Waar vakmanschap en aandacht een groot goed zijn. Je vindt buurjongenmerken vaak terug in lokaal georiënteerde familiebedrijven. Maar ook grote namen zoals Ikea en Hema zijn echte buurjongenmerken! Maar, zoals bij ieder archetype, heeft ook de buurjongen duizenden gezichten. Eigenlijk kan (en wil!) iedereen een buurjongen zijn, dus vind je hem in verrassende andere branches.

Bij TR-IBU is september de maand van de buurjongen. Kijk je op onze site wat er allemaal over dit bijzondere archetype te ontdekken is?

*Het buurjongen archetype is een van twaalf psychologie-onderbouwde archetypen. Alle écht succesvolle merken kennen zichzelf en hun charme. Ze bouwen hun merk vanuit hun specifieke archetype. Hier kun je gratis jouw archetype ontdekken met de Native Brand test.

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes
#archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #ode #inspiratie #betrouwbaar #merkstrategie #merken
#faces #portrait

#buurjongen #guynextdoor
#demaandvandebuurjongen

MAAND VAN DE BUURJONGEN | deel 7 | TR-IBU.NL

Share this Post