Avontuurlijk maar onberekenbaar

Leuk hoor, al dat avontuur, al die nieuwe paden en steeds weer een nieuw inzicht of perspectief. Maar eerlijk gezegd ook best vermoeiend en soms ook een beetje onbegrijpelijk. We weten nooit wat we kunnen verwachten. Kan hij nou niet gewoon een keer één pad blijven volgen, die ontdekkingsreiziger? Zich ergens aan committeren. Waren we net een beetje gewend aan dat wilde plan waar hij aan werkt, even later blijkt er alweer een nieuw hoofdstuk te zijn opengeslagen. We hebben soms moeite om hem te volgen. En weten niet altijd wat we aan hem hebben.

 

Hij kan er niet zoveel aan doen. De ontdekkingsreiziger is er op dat moment voor de volle honderd procent van overtuigd dat dít het juiste pad is naar het beloofde land. Tot hij een ander pad ontdekt. En oh, wat lonkt dat! Zou die dan naar het paradijs leiden? En zo niet, dan is er in ieder geval een ander uitzicht! Hop, hij wisselt van route. Fear of missing out.

 

Het voordeel is wel dat de ontdekkingsreiziger zich heel bewust is van zijn valkuilen. Maar hij gaat liever op zijn bek, dan dat hij een kans en een nieuwe ervaring misloopt. En hij realiseert zich heel goed dat deze eigenschap – gewoon doen – aantrekkelijk is voor anderen. Door deze zelfkennis verdwaalt hij gewoon minder vaak onderweg. Geloof ons maar, we hebben er al genoeg heel goed leren kennen bij TR-IBU.

 

Maar eerlijk is eerlijk, het kan ook wel gewoon niets voor je zijn, dat onberekenbare voortdurende zoeken naar nog beter. Misschien vind jij het thuiskomen eigenlijk wel juist het leukst aan reizen. Gelukkig is de maand van de ontdekkingsreiziger bijna voorbij. In september laten we al dat reizen aan ons voorbij gaan en richten we ons weer wat meer op thuis. Dat doen we in het prettige gezelschap van de buurjongen, op wie we zeker weten kunnen rekenen. Het belooft een fijne maand te worden, voor iedereen. Wij hebben er alvast zin in bij TR-IBU.

 

Ben jij meer een ontdekkingsreiziger of een buurjongen? Test het hier: Native Brand test.

 

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding

 

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #merk #merkstrategie

#ontdekkingsreiziger #explorer #demaandvandeontdekkingsreiziger #inspiratie #darkside

 

#entrepreneur #ondernemer #antropoloog #anthropology

 

MAAND VAN DE ONTDEKKINGSREIZIGER | deel 9 | TR-IBU.NL

 

Share this Post