Unieke ontdekkingsreis of massatoerisme?

 

Iedereen die ook maar een klein beetje iets op social media doet, kan niet naar dit filmpje kijken zonder een glimlach van herkenning. Wie heeft ze niet in zijn timeline voorbij zien komen? De vrouwen die hun partner vooruit lijken te trekken, de poses voor een adembenemend uitzicht, de grappige kiekjes bij de scheve toren van Pisa of de zoutvlakten in Bolivia. En al die andere. We denken allemaal bijzonder te zijn met al die reizen en foto’s van de mooie plekken die we tijdens onze reizen tegenkomen. Maar zijn die foto’s wel zo uniek en origineel? Mwah, niet echt dus. Wat zegt dat eigenlijk over hoe uniek wíj zijn?

 

Bij TR-IBU noemen we dit wel de Lonely Planet Paradox. Voordat Pinterest en Instagram dé plekken werden waar je reisinspiratie op deed, bracht Lonely Planet je jouw #likealocal beleving. In die beduimelde gids vond je dé hidden gems, de ongebaande paden, het nog onontdekte. De pareltjes die alleen de lokale bevolking kennen, en waar je het authentieke, lokale leven kunt proeven. Of eh… dat was misschien vooral het gevoel dat je ervan kreeg – uiterst goede branding overigens. Want ironisch genoeg zorgde juist deze populaire reisgids ervoor dat iedereen exact dezelfde plekken bezocht.

 

Zijn we nou ontdekkingsreizigers of massatoeristen? Ach, who cares? Aan het einde van de rit is het vooral van belang wat de reis en het avontuur jou brengt. Iedereen beleefd eenzelfde reis op een hele andere manier. Het maakt niet uit dat we allemaal pelgrims zijn, dezelfde weg lopen naar Santiago de Compostella. Ontelbare voetstappen gingen ons voor. Jouw kijk op de wereld, jouw gedachten en alles wat er in jouw rugzak zit, bepaalt wat jouw inzichten zijn. Het is jouw ‘levensweg’.

 

Voor ontdekkingsreiziger-merken geldt dit meer dan voor welk merk dan ook. Uniek zijn in een wereld van unieken. En dan nog onderscheidend zijn. Het is wel degelijk mogelijk! En omdat het de maand van de ontdekkingsreiziger is bij TR-IBU, is NU het juiste moment om dat te ontdekken. Ben jij ook een ontdekkingsreiziger en kies jij deze maand voor het Native Brand programma? Dan krijg je niet alleen het intense en impactvolle programma van dertien weken én jouw eigen Native Brand strategie, maar er ook nog eens de Native Brand focus scan gratis bij! Door deze scan hou je focus op het implementeren van jouw Native Brand strategy. Het is zonder enige twijfel de zekerste stap naar een sterk en authentiek merk.

 

Start nu, dan begin je volgend jaar sterk én authentiek!

 

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #merk #merkstrategie

#ontdekkingsreiziger #explorer #demaandvandeontdekkingsreiziger #inspiratie #viral #masstourism #unique #instravel #travel #explore #lonelyplanet #lonelyplanetparadox #pelgrim #pilgrim #pilgrimage #camino

#entrepreneur #ondernemer #antropoloog #anthropology

 

MAAND VAN DE ONTDEKKINGSREIZIGER | deel 8 | TR-IBU.NL

 

Fotocredits: culturecats.com

Share this Post