Merk Persoonlijk leiderschap Positionering Merkontwikkeling Merkidentiteit

“Soms moet je ver gaan om dichtbij te komen”

soms moet je ver gaan om dichtbij te komen

 

Soms moet je ver gaan om dichtbij te komen.”

 

Is dit een quote die jij aan je (virtuele) muur zou willen hangen? Dan is de kans groot dat jij een ontdekkingsreiziger bent. Lucky you! Deze maand is jouw maand, met bakken vol inspiratie over en voor de ontdekkingsreizigers onder ons op tr-ibu.nl.

 

Wist je bijvoorbeeld al dat de ontdekkingsreiziger ook wel bekend staat als avonturier, zoeker, individualist of pelgrim?

 

Het ontdekkingsreiziger archetype kent drie niveaus – net als de andere arcehtypen – waarbij het hoogste niveau staat voor het meest volwassen, verst ontwikkelde archetype.

 

Op het eerste niveau vinden we de reiziger. Hij is gericht op avontuur door de wereld te ontdekken en de natuur in te gaan, zonder grote onderliggende vragen. Hij wordt gedreven door nieuwsgierigheid naar nieuwe plekken, andere culturen en avontuur. Het plezier en de vrijheid van het ontdekken maken hem gelukkig.

 

De spoorzoeker vind je op niveau twee. Deze ontdekkingsreiziger zit volop in een innerlijke zoektocht naar wat hem uniek maakt in deze wereld. Hij zoekt én vindt zijn eigen identiteit en zingeving. Hij weet dat ‘het paradijs’ bestaat en hij zal het vinden om daar te kunnen begrijpen wie hij werkelijk is.

 

Het derde niveau is weggelegd voor de gids. Deze ontdekkingsreiziger heeft zijn paradijs of beloofde land gevonden en weet inmiddels heel goed wie hij is. De vrijheid om honderd procent zichzelf te zijn, stelt hem in staat om anderen te helpen in de zoektocht naar hun eigenheid.

 

Wat is jouw favoriete ontdekkingsreiziger quote? En wat zegt dat over waar je staat als ontdekkingsreiziger? Ben jij een reiziger, spoorzoeker of gids? Wil jij weten wat dat betekent voor jouw merk? Neem dan eens een kijkje bij ons Native Brand programma: https://www.tr-ibu.nl/native_brand_programma/.

 

#entrepreneur #ondernemer #antropoloog #anthropology

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding

 

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #merk #merkstrategie

#ontdekkingsreiziger #explorer #demaandvandeontdekkingsreiziger #ode #quote

 

MAAND VAN DE ONTDEKKINGSREIZIGER | deel 4 | TR-IBU.NL

Share this Post