Feeling alive, explained

feeling alive ontdekkingsreiziger

 

Vrijheid, geen beperkingen voelen en nieuwe ervaringen opdoen. Never a dull moment. Op die behoefte spreken ontdekkingsreizigermerken ons aan. En gelijk hebben ze, want wat is dat heerlijk. We voelen dat we léven! Maar hoe komt het eigenlijk dat we dit zo fijn vinden? En waarom juist nu? Tijd voor TR-IBU om uit te leggen waarom ontdekkingsreizigers de wind mee hebben anno nu.

 

Om te begrijpen hoe dat zit, moet je weten dat al dat reizen, ontdekken, grenzen verleggen en leren van de mensen en dingen die hij onderweg tegenkomt, voor de ontdekkingsreiziger eigenlijk een zoektocht naar zijn eigen betekenis hier op aarde is. Zingeving, identiteit en authenticiteit en zelfontwikkeling dus. Vraagstukken die we maar al te goed herkennen. Maar waarom zijn we daar nou massaal zo druk mee?

 

Daar komt een stuk antropologie bij kijken. Kijk, ieder mens heeft de behoefte om uniek en bijzonder te zijn, maar ook om ergens ‘bij te horen’. Niet volledig opgaan in de massa maar ook geen zonderling zijn. Ons menselijke brein ordent de wereld in categorieën, en de mensheid in groepen. En we willen gewoon weten: bij wie zijn wij nu eigenlijk ‘thuis’? En bij wie niet? Er kan alleen een ‘zij’ bestaan, als er ook een ‘wij’ is.

 

Nu leven we in een wereld en tijd waarin wij-zij niet meer bepaald wordt door religieuze zuilen en politieke stromingen. We leven in een heel individualistische maatschappij (yes!, denken de ontdekkingsreizigers nu) waarin we de ‘luxe’ hebben om zelf te bepalen bij wie we wel en niet willen horen. En om te weten bij wie je wilt horen, moet je wel weten wie je bent. En zelfs onze identiteit is voor een groot deel een (bewust en onbewuste) keuze. Niet enkel aangeboren en aangeleerd, maar ook geconstrueerd. Dat klinkt leuk, maar betekent ook: nog een keuze die we moeten maken. Bovenop alle keuzes die we al kunnen en moeten maken in onze welvarende levens. Met name de generatie Millennials (1981-2000) kan dit ervaren als lastig. Dertigersdilemma, ooit van gehoord?

 

Die Millennials vormen een grote en maatschappelijk zeer dominante groep. Zij zijn een beetje de trendsetters, zou je kunnen zeggen. En wat boeiend is, zeker voor ontdekkingsreizigermerken, is dat er iets bijzonders aan de hand is met Millennials en het woord status. Het vergaren van status is en blijft belangrijk, maar wordt niet langer verkregen door bezit. Want wees eerlijk, iedereen heeft alles al, toch? Nee, status krijg je door immateriële zaken, zoals het opdoen van ervaringen en belevenissen. Een onvergetelijke reis versus een hypotheek? Millennials weten het wel. Weten wie je bent versus een grote auto rijden? Twijfel jij nog?

 

Ontdekkingsreizigermerken bieden ervaringen, belevenissen, een reis door de wereld en naar jezelf. Meer valt er niet uit te leggen, toch? De wind maatschappelijk mee hebben betekent ook dat je niet de enige bent die wil meezeilen. Des te belangrijker om je als ontdekkingsreiziger duidelijk te onderscheiden van andere (ontdekkingsreiziger)merken. En te laten zien dat de behoefte aan vrijheid voor jou geen windowdressing is, maar uit het diepste van je ziel komt. Native Branding gaat je daarbij helpen!

 

Dus neem onze tip serieus: ga op zoek naar de magische aantrekkingskracht die jou onweerstaanbaar maakt voor jouw ideale klanten. Zij zijn van nature niet erg loyaal, maar kunnen en willen niet meer zonder jou als jij de magie kent!

 

In de maand van de ontdekkingsreiziger hebben wij een mooi aanbod voor jou. Ben jij ook een ontdekkingsreiziger en kies jij deze maand voor het Native Brand programma? Dan krijg je niet alleen het intense en impactvolle programma van dertien weken én jouw eigen Native Brand strategie, maar er ook nog eens de Native Brand scan gratis bij! Door deze scan hou je focus op het implementeren van jouw Native Brand strategie. Het is zonder enige twijfel de zekerste stap naar een sterk en authentiek merk. Neem hier vrijblijvend contact met ons op.

 

MAAND VAN DE ONTDEKKINGSREIZIGER | deel 3 | TR-IBU.NL

Share this Post