Challenge the perceptions

We eindigen de maand van de rebel met een knaller. Deze video over de stereotypering van veel ontwikkelingsorganisaties is overduidelijk van een rebels merk. Het beeld van de ‘zielige Afrikaan (en beelden uit andere ontwikkelingslanden) is helaas jaren aan ons opgedrongen, maar de SAIH laat zien dat dit beeld misbruikt wordt ten behoeve van donaties.

 

Wij ‘westerlingen’ lijken altijd prima vanaf de zijlijn te weten hoe ze het aan moeten pakken om een gebied, land of dorp weer op de rit te krijgen. Volgens onze norm. En dat is dus precies waar het schuurt, vindt de rebel. Voel je je een beetje ongemakkelijk, omdat je gevoelig bent voor die beelden? Dat is precies het gevoel dat de rebel je wil geven om je na te laten denken over deze manier van marketing.

 

Want er is zoveel waardevols om te laten zien, in plaats van zieltjes winnen met beelden van huilende kinderen die (volgens het verhaal) wees zijn. Wat zou jij doen, als je je in mocht zetten voor zo’n ontwikkelingsorganisatie? Laat je de positieve kant zien? Of ga je voor het geijkte zielige plaatje?

 

Op de laatste dag van de maand van de rebel zijn dit vragen die passen! Wakker de rebel in jezelf aan. We hebben allemaal een wilde kant.

 

Herken jij je in de rebel en ben je benieuwd hoe je een sterk én authentiek merk creëert? Neem dan – zeker nu* – contact met ons op.

 

*In de maand van de rebel waardeert TR-IBU jou nog meer dan anders, waaronder met een prachtig aanbod speciaal voor rebellen. Ben jij ook een rebel en kies jij deze maand voor het Native Brand programma? Dan krijg je niet alleen het intense en impactvolle programma van dertien weken én jouw eigen Native Brand strategie, maar er ook nog eens de Native Brand focus scan gratis bij! Door deze scan hou je focus op het implementeren van jouw Native Brand strategy. Het is zonder enige twijfel de zekerste stap naar een sterk en authentiek merk.  Dus doe wat nodig is!

 

MAAND VAN DE REBEL | deel 10 | TR-IBU.NL

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #merk #merkstrategie

 

#rebel #demaandvanderebel #SAIH #stereotypes #africa #stereotypesharmdignity

 

#entrepreneur #ondernemer

#antropoloog #anthropology

Share this Post