Arjen Lubachs viral over wapenlobby

wapenlobby arjen lubach

 

Arjen Lubach. Hij maakte zichzelf in een klap wereldberoemd toen hij vorig jaar, vlak na de inauguratie van president Trump zijn satirische filmpje over ‘America first and The Netherlands second’ maakte. In oktober deed hij het nog eens dunnetjes over met dit filmpje. Hiermee steekt hij de draak met de lobby voor de NRA (National Rifle Association). Hij beschrijft de wens tot wapenbezit als een ziekte die het brein ernstig aantast en de familie van ‘slachtoffers’ kapot maakt. Ook bovenop dit filmpje doken media wereldwijd.

 

In Nederland zijn we op het punt gekomen dat alle rariteiten uit Amerika ons eigenlijk niet meer verbazen. En dat is dus precies het gevaar, vinden rebellen zoals Lubach. Dat schouderophalen en het bijna normaal gaan vinden, dat vinden de échte rebellen niet oké. Never settle for less. Met een gezonde dosis humor doet Lubach een oproep aan alle Europeanen om te doneren aan de ‘NRAA’, de Nonsensical Rifle Addiction Anonymous. Wat hij daarmee eigenlijk doet: je de mogelijkheid geven om op een laagdrempelige manier achter zijn mening te scharen en kleur te bekennen.

 

Er zijn een heleboel maatschappelijke organisaties die zich hard maken tegen oneerlijke situaties. Er gaan nog steeds mensen dood van de honger in de Sahel, Nederland stuurt gezinnen met kleine kinderen na 17 jaar zomaar ‘terug naar hun thuisland’. In dit soort organisaties is de rebel als een vis in het water. De boel opschudden, mensen ter verantwoording roepen, de wereld laten zien dat wat er achter de schermen gebeurt écht niet kan.

 

Als ondernemer zet de rebel zich ook af tegen de heersende maatschappelijke norm. Waarom krijgen multinationals uit het buitenland een gunstige belastingdeal? Waarom moeten we allemaal op dezelfde manier succesvol zijn – als je online business goeroes moet geloven. De rebel gaat hier keihard tegenin. Wees jezelf, want álle écht succesvolle ondernemers laten zien dat het juist andersom is: dat succes volgt als je jezelf bent, je sterke kanten centraal stelt en niet je zwakke probeert te compenseren.

 

Dit is precies wat wij bij TR-IBU doen. Jouw authentieke zelf als krachtig vertrekpunt van je brand. Native, van binnenuit. De buitenkant in lijn brengen met de binnenkant, en geen aantrekkelijk sausje gooien over iets dat niet klopt. Die rebel die snapt dit allang! We kunnen het niet beter zeggen dan Ellen, een van onze klanten: “Eerder deed ik dingen omdat ik dacht dat het hoorde. Nu doe ik dingen omdat ik weet dat ze bij mij horen.”


En wat dacht je van Judith? “Francien has the uncanny capability to ask the right questions, triggering entrepreneurs to self reflect on a much deeper level than any ‘branding professional’ I’ve met before her. She approaches entrepreneurs and people with an open mindedness that creates a safe and respectful environment to confront your deepest desires and fears and she effortlessly assists in molding this into a recognizable brand that reflects you and stands out from the crowd.”

 

Ben jij ook een rebel en kies jij deze maand voor het Native Brand programma? Dan krijg je niet alleen het intense en impactvolle programma van dertien weken én jouw eigen Native Brand strategie, maar er ook nog eens onze Native Brand focus scan t.w.v. 2500 euro gratis bij! Door deze scan breng je focus aan bij het implementeren van jouw Native Brand strategie. Het is zonder enige twijfel de meest waardevolle stap naar een sterk en authentiek merk.  Dus maak onze gratis Native brand test en doe wat nodig is!

 

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf

#identity #culture #merk #merkstrategie

 

#rebel #demaandvanderebel #lubach

#trump #wapenlobby #NRA

 

#entrepreneur #ondernemer

#antropoloog #anthropology

Share this Post