Doen wat nodig is: een ode aan de held

De held komt in alle soorten en maten. Dat waaraan je een held altijd herkent, is dat hij doet wat nodig is om zijn doel te bereiken: de atleet werkt zich dag in dag uit in het zweet om de beste te zijn, de brandweerman neemt on the spot de juiste beslissingen om slachtoffers te redden. De held als ondernemer is precies hetzelfde. Hij heeft een doel, hij is op een missie. En hij doet alles wat ervoor nodig is om dat doel te bereiken. Of dat nu een beter bedrijfsresultaat neerzetten is, of een nóg grotere impact maken op de levens van zijn klanten.

Bij TR-IBU hebben we helden in alle uitersten al in ons midden gehad. De ietwat arrogante ik-ben-groter-dan-God-held, die zichzelf schaamteloos overschat en zijn eigen succes belangrijker maakt dan dat van zijn klanten. Maar ook de meer bescheiden, zichzelf soms zelf onderschattende held, die zich onder het mom van “Ik doe wat iedereen zou doen” stiekem wat ongemakkelijk voelt bij de titel held.

Doen wat nodig is, dat doen helden dus. Het is dan ook niet verwonderlijk dat juist helden al zo vaak kozen voor het Native Brand programma. Dit is waarom.

Kijk, branding past in dezelfde categorie als business coaching. In die zin dat de investering fors is (als je het goed doet, maar daar gaan we vanuit), terwijl het resultaat niet direct zichtbaar is. Althans, zo lijkt het. Bij TR-IBU vergelijken we het met schilderwerk. Van de uiteindelijke lik verf is het effect het meest direct zichtbaar. Maar veruit het grootste deel van de tijd en energie zit hem in de voorbereiding. Het afnemen, schuren, vullen en repareren, opnieuw schuren en indien nodig ook nog gronden en weer schuren. Het kan een pain in the ass zijn, en al dat werk wordt ook nog eens verborgen onder de uiteindelijke laklaag. Dus oh, wat kan de verleiding groot zijn om het allemaal niet of maar half te doen. Maar wat een kwaliteitsschilder onderscheidt van een prutser, is dat hij weet dat juist die goede basis een beter én duurzamer resultaat geeft. En dat onderscheidt dus ook een serieuze ondernemer van de anderen. Want branding, en zeker Native Branding, legt dezelfde basis voor alles wat zichtbaar en onzichtbaar is.

Het verschil tussen een held en de rest is dat hij zich niet en door niemand laat afleiden. Er is geen ruimte voor ‘moeten we dit wel doen?’. Niks ervan. Zien wat er nodig is. En anno 2018 is dat een sterk en authentiek merk creëren. Weten dat je daar hulp bij nodig hebt. Besluiten om te starten met het Native Brand programma. En dan volle bak gaan.

Want echt, helden gaan er in met alles wat ze in zich hebben. En eerlijk is eerlijk, wij vinden dat ongelofelijk aantrekkelijk (net als hun klanten, by the way)! <3 Omdat zij weten dat een sterk en authentiek merk creëren anno 2018 onmisbaar is voor ondernemers die zichzelf en hun business serieus nemen.

Meer weten over het Native Brand programma? Kijk vooral eens hier.

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding
#abrandnewyou #debesteversievanjezelf
#identity #culture #merk #merkstrategie
#held #hero #demaandvandeheld #ode

Share this Post