Thank you, mom (and dad).

Het is vaderdag. <3

Er is geen betere dag voor een écht heldenfilmpje! Over… moeders! 😉

“Thank you mom, for teaching us that falling only makes us stronger.”

Op de een of andere manier zijn we – ergens in de jaren vijftig van de vorige eeuw – gaan geloven dat vaders de grote helden van onze kinderen zijn. Sterk, stoer, degenen die altijd de ruwe spelletjes doen en onze kinderen leren dat zij zich niet moeten aanstellen.

In deze commercial laat Proctor & Gamble – leverancier van een groot aantal bekende huishoudelijke merken zoals Pampers en Ariël – zien dat het vaak juist de moeders zijn die deze rol vervullen. We zien groter wordende kindjes, die vallen en opstaan. Vallen. En opstaan. Als de kindjes groter worden, zien we dat het uiteindelijk Olympische kampioenen worden.

De boodschap: je leert iets echt als je niet stopt bij tegenslag. Als dat geen heldenboodschap is? Maar het gaat nog even verder. Want Procter and Gamble kiest ervoor om juist de drijvende kracht achter deze kampioenen te laten zien. Degene die ze steeds opnieuw optillen na een val, die ze stimuleren om door te gaan, die zorgen voor alle randvoorwaarden die nodig zijn om te kunnen uitgroeien tot kampioenen. Met andere woorden: moeders.

Hoewel het filmpje moeders in de schijnbaar moderne heldenrol zet, is de onderliggende boodschap verrassend klassiek. Hoe kan het ook anders, als de leverancier van allerhande schoonmaak- en verzorgingsmiddelen zich ‘Proud Sponsor of Moms’ noemt.

Hoe dan ook, het is en blijft een mooi filmpje. Een ode aan moeders. En vaders, want die houden zich anno nu gelukkig net zo goed bezig met de zorg voor hun kinderen. Lieve papa’s, waar zouden we zijn zonder jullie? Gefeliciteerd met vaderdag!

Benieuwd of jij in aanmerking komt voor de titel ‘held?’ Doe de test op http://bit.ly/NativeBrandTest.

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding

#abrandnewyou #debesteversievanjezelf
#identity #culture #merk #merkstrategie

#held #hero #demaandvandeheld

#ode #commercial #inspiration #inspiratie #pg #proctorandgamble

Share this Post