Hoe een zorgzaam meisje de held werd in het leven van een 82-jarige

Oh my, pak maar even een doos tissues voor je deze korte docu kijkt.

Hoofdrolspelers zijn de 4-jarige Norah die in de supermarkt een nors kijkende oude man aanspreekt. Zij blijkt een engel, op het juiste moment op de juiste plaats. Want Dan, zo heet de bejaarde man, was in diepe rouw na het verlies van zijn vrouw. Zijn wereld voelde als onder zijn voeten vandaan geslagen. Norah zag iets in hem, iets dat hij nodig had. En gaf het. Aandacht, zorg, een knuffel. Een vriendschap voor het leven ontstond, en de 82-jarige Dan heeft zijn ‘purpose in life’ weer terug.

Zo zie je maar, zorg en aandacht voor anderen hoeven we niet aan te leren. Het is één van de twaalf waarden waaraan mensen – van kinds af aan – betekenis ontlenen. Zorgzamen zien wat anderen nodig hebben. En geven het. Wát een helden zijn het toch.

Herken jij die in de zorgzame en ben je benieuwd hoe je een sterk én authentiek merk creëert? Neem dan – zeker nu* – contact met ons op.

*In de maand van de zorgzame waardeert TR-IBU jou nog meer dan anders, waaronder met een prachtig aanbod speciaal voor zorgzamen.

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding #abrandnewyou #debesteversievanjezelf #identity #culture #zorgzame #caregiver #demaandvandezorgzame #ode #inspiratie

Share this Post