The power of care: het verhaal van Karin

Tijdens de Dag van de Moeiteloosheid op 16 april kwam TR-IBU in actie voor de workshop “Native Branding. Moeiteloos naar een sterk en authentiek merk.” Het zorgde voor een prachtige ontmoeting met Karin.

Karin is ondernemer, organisatie-adviseur en coach. Bovendien gevraagd om tijdens de Dag van Moeiteloosheid als gastvrouw op te treden én deelnemer aan de workshop van TR-IBU. De eerste ontmoeting is bij aankomst op het landgoed.

Daar zit ze. In een heerlijke straal lentezon nog even wat laatste hand- en spandiensten te verrichten voor de organisatie. Als ze onze zoekende blik ziet, komt ze gauw in actie. “Jullie komen voor de Dag van de Moeiteloosheid? Welkom! Ik ben Karin.” Ze dirigeert ons naar de koffie en thee, en werpt zich terloops op als vraagbaak voor alle praktische details. Voor de voorbespreking met workshopleiders is het Karin die de schapen in het hok houdt. Tijdens het plenaire deel houdt zij de tijd in de gaten. Ze valt op, want kijkt voortdurend om zich heen, checkt of iedereen het goed heeft. Nog voor de zon de presentatie op het scherm kan beïnvloeden, doet zij geruisloos de gordijnen dicht.

Als de workshopronde start, nemen wij ons voor om éxtra grote impact te maken op Karin. Omdat we voelen dat zij dat verdient.

Omdat Karin de Native Brand test al deed, weten we dat zij een zorgzame is. In aanloop naar de workshop heeft ze echter haar twijfels over de uitslag geuit. Dat kan, een test is maar een test. Maar inmiddels weten wij dat een twijfel als deze vaak komt door een (negatief) oordeel van een ondernemer over zijn of haar archetype. En alles wat we zien vandaag, onderschrijft het zorgzame karakter van deze bijzondere vrouw.

Dan begint de workshop. En zonder dat Karin het beseft, doet ze iets waardoor er geen twijfel meer mogelijk is! Na de introductie krijgt de groep ondernemers een viertal opdrachten. Pen en papier zijn nodig, en er blijken een paar pennen te weinig. Nog voor we het beseffen, is Karin al onderweg naar buiten. “Even pennen halen!” roept ze, terwijl ze in een moeiteloze beweging haar camera meegrist. “Ik maak meteen even wat foto’s van de andere workshops, hoor.” En weg is ze. En weg de paar minuten kostbare tijd waarin het juist om haar mocht gaan.

Als we later Karin spreken, ziet ze het zelf ook. “Ja, ik manoeuvreer me eigenlijk wel vaak en graag in deze rol. Jeetje, dat is eigenlijk wel slecht, hè?” Nee Karin, dat is niet slecht. Integendeel! Als zorgzame weet jij wat anderen nodig hebben, nog voordat ze het zelf weten. Jij ziet ons, écht. Dat is een ongelofelijk talent, en ook nog eens bijzonder waardevol in een wereld en tijd waarin we onszelf zo makkelijk voorbij lopen. Wat een gevoel van geruststelling dat er mensen zijn die ons een beetje in de gaten houden. Die voor ons zorgen als we dat zelf niet doen. Hoe waardevol is dat? Het enige wat je moet doen is jouw unieke kracht en talenten als zorgzame inzetten om je merk te versterken. ‘Vatten’ wat jou uniek en waardevol maakt voor jouw ideale klanten. Jezelf voor even de hoofdrol geven om daarna nog veel meer impact te kunnen maken op anderen.

Met Karin komt het wel goed. Wij gaan de komende tijd nog veel van haar horen en zien bij TR-IBU. 🙂 Daarom hebben wij in de maand van de zorgzame een mooi aanbod voor alle andere Karins van deze wereld.

Ben jij ook een zorgzame en kies jij deze maand voor het Native Brand programma? Dan krijg je niet alleen het intense en impactvolle programma van dertien weken én jouw eigen Native Brand strategie, maar er ook nog eens de Native Brand focus scan gratis bij! Door deze scan hou je focus op het implementeren van jouw Native Brand strategie. Het is zonder enige twijfel de zekerste stap naar een sterk en authentiek merk.

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding #abrandnewyou #debesteversievanjezelf #identity #culture #zorgzame #caregiver #demaandvandezorgzame #ode #inspiratie #karin

Share this Post