17|11|’17 HEMA inspireert met afterparty Sinterklaasintocht

Native Branding gaat over je merk bouwen vanuit wie jij bent. Echt en authentiek. Een Native Brand worden, start met ontdekken welke van de twaalf psychologische archetypen jij bent.

Eén van de sympathiekste archetypen is de buurjongen. Je kent hem wel uit films, de jongen in de klas die niet meteen opvalt. Niet een van de populaire jongens, niet het jochie dat gepest wordt. Gewoon de jongen die door iedereen aardig gevonden wordt, die soms over het hoofd gezien wordt, maar aan het einde van de film aan het langste eind trekt en de held blijkt, of eindigt met het mooiste meisje.

Buurjongens staan voor iedereen klaar. Zij weten wat andere mensen nodig hebben en zijn er gewoon.

Grote merken werken consistent en congruent vanuit één archetype. Nederlands misschien wel bekendste buurjongen-merk is HEMA. De slogan zegt het al, HEMA is ‘gewoon bijzonder’.

Vanmorgen stuitte ik op een ontzettend gave actie van buurjongen HEMA! Vanaf morgen komt Sinterklaas aan in alle steden en dorpen van het land. HEMA weet als geen ander wat dat betekent voor gezinnen met jonge kinderen. Lang wachten in de kou, spanning om wat er komen gaat, een glimp opvangen van de Goedheiligman, en handjes in winterwantjes uitgestoken in de hoop dat een van de Pieten er wat pepernootjes in stopt. En dan thuis wachten en wachten tot het ein-de-lijk tijd is om je schoen te zetten.

Om de kou en het wachten te verzachten, kunnen kindjes in alle HEMA-filialen na de intocht een kopje warme chocolademelk halen. “De A van afterparty.” In de winkels organiseert HEMA leuke activiteiten, zoals pepernoten bakken, kleurplaten maken en chocoladeletters versieren. Voor de papa’s en mama’s is er een high-tea.

HEMA laat met deze actie zien: bij ons ben je welkom. Kom binnen en voel je thuis.

Een échte buurjongen!

#tribu #tr_ibu #tribe #nativebranding #brandarchetypes #archetypes #branding
#abrandnewyou #debesteversievanjezelf
#identity #culture

#buurjongen #grotemerken #succes #voorbeeld #inspiratie #campagne

#HEMA #Sinterklaas #intocht

#entrepreneur #ondernemer
#antropoloog #anthropology

Share this Post