Ik ben Francien


Leuk om kennis te maken!

Ik ben antropoloog met een groot vormgevingshart. Ik werkte jarenlang in het communicatievak. Ik adviseerde commerciële, maatschappelijke en publieke organisaties bij strategische communicatievraagstukken.


In die jaren is waar ik pas écht veel leerde. Ik ontdekte dat de meeste bedrijven en organisaties achterstevoren communiceren. Ze zijn bezig met woorden, beelden, boodschappen en campagnes, zonder de drie belangrijkste vragen te stellen. Waarom? Waarom? Waarom?

Als je drie keer achter elkaar de waarom-vraag beantwoordt, kom je uit bij de kern. Wie ben ik? Wie zijn wij? Wat willen we betekenen? Voor wie? Diepe drijfveren komen aan het licht, een onbewust wereldbeeld wordt zichtbaar.

Die kennis én het besluit om vanuit je eigen kracht te ondernemen, zorgt ervoor dat je een Native Brand© wordt. Je merk wordt menselijk, persoonlijk, écht. Het wordt mogelijk om een beetje – of heel veel – van je te houden.


Native Brand© strateeg

Als Native Brand strateeg is dat wat ik doe: de waarom-vraag stellen. Antropologen onderzoeken niet alleen WAT mensen doen, maar vooral ook WAAROM ze dat doen. Niet alleen gedrag, ook onderliggende behoeften. Ik verdiep me in die van jou en en die van je klanten.

Een paar jaar geleden ontdekte ik dat ik over een soort zesde zintuig beschik. Ik begrijp mensen heel snel heel goed en op een diep level.

Ik deel deze gave graag met jou. Want oh, wat is het voor jou als ondernemer cruciaal om jezelf en je klanten te kennen! Het zorgt ervoor dat je weet wat jouw merk uniek maakt en wat waarom jouw klanten niets anders willen dan jouw diensten en producten.

It’s a kind of magic

Er zijn – naast mijn zesde zintuig – talloze methoden en technieken die ik door de jaren heen in mijn werk gebruikte. Ik was dan ook overweldigd toen ik er één vond die het beste van allemaal samenbracht.

Sinds ik in de intensieve één op één trajecten ben gaan werken met de twaalf brand archetypes, maak ik NOG meer impact op het leven van mijn klanten. Zoals Ellen zegt: “Ik voel door TR-IBU het verschil tussen ‘iets doen omdat het hoort’ en ‘iets doen omdat het bij mij hoort’. En dat is een wezenlijk verschil.”

Je brand archetype ontdekken voelt als een enorme last die van je schouders valt. Vanuit daar je Native Brand bouwen, is werkelijk ‘a kind of magic’. Het geeft je overzicht en structuur om vanuit te denken, doen en communiceren, rust en ruimte om de beste versie van jezelf te zijn.


Om meer ondernemers, maar ook ondernemende mensen, te helpen bij hun (personal) Native Branding, ontwikkelde ik mijn Native Brand© programma.

In dertien weken help ik je jouw merk vloeiend te spreken, ademen en leven met jouw persoonlijke, op maat gemaakte Native Brand Strategy©.

Mijn Native Brand© programma is een compact én betaalbaar programma, met grootse en onbetaalbare resultaten. Een bestaand programma waarin ik al het voorwerk deed, met de voordelen van een één-op-één insteek. Life- en business changing, want je werkt aan ‘a brand new you’.


Mijn wereldbeeld en drijfveren

Toen ik ontdekte dat ik een échte Magiër ben, viel ALLES op zijn plek. Dat kan ik uitleggen aan de hand van zes begrippen die bij mij (en andere Magiërs) horen.

Visionair
Het is me ontelbaar vaak overkomen. Ik zie iets mijlenver aankomen, probeer het anderen te laten zien, maar zij laten zich toch verrassen. Wat heb ik mezelf lang verweten dat ik niet helder genoeg onder woorden bracht wat ik wilde laten zien. Tot ik ontdekte dat anderen gewoon (nog) niet zien wat ik zie! Sinds ik dat weet en uitleg, is mijn visionaire kracht ook écht mijn kracht geworden.

De wereld en mensen begrijpen
Het is wat mij drijft: de wereld en mensen begrijpen. Ik doe dat door alles altijd vanuit verschillende perspectieven te bekijken. Het betekent dat ik voortdurend switch tussen binnenkant en buitenkant, tussen intuïtie en fysieke realiteit, tussen verleden, heden en toekomst.

Transformatie
Met die verschillende perspectieven help ik ondernemers te zien wat ze (nog) niet zien. Zij creëren een échte verbinding met zichzelf en met hun omgeving. Het transformeert hun levens omdat zij handelen vanuit (self) awareness en choice. Mijn en hun leven is een voorbeeld voor anderen, we’re building a tribe.

Intuïtie
Voor zolang ik me kan herinneren, heb ik op mijn intuïtie vertrouwd. Ik wist niet dat dat bijzonder was, tot ik ontdekte dat veel mensen dat helemaal niet kunnen of durven. Wat heerlijk dat ik met mijn werk ondernemers leer hun intuïtie te duiden en er zo vanuit kracht op te kunnen koersen.

Authenticiteit
Ik kom vanuit een diepe overtuiging dat ieder mens uniek is en mag zijn. En dat je alleen krachtig kunt zijn als stopt met proberen te zijn wie je denkt dat je moet zijn, maar juist de beste versie van jezelf bent. Dus: weten wie je bent en vanuit daar krachtig en authentiek je dromen werkelijkheid maken.

Charisma
Toen ik het boek ‘The art of seduction’ las, wist ik het zeker. Charisma is alles voor mij. Een vriendin zei: “Open eyes, open heart, dat ben jij. Je hebt oprechte interesse, wilt ze écht begrijpen en stelt altijd precies de juiste vraag.” Ik vind het groots klinken. In het klein vind ik het een eer dat iedereen altijd en overal geheimen met mij deelt.


Meer over mij


Geboren op: 16 maart 1977
Geboorteplaats: Nijkerk
Woonplaats: Vleuten
Brand archetype: magiër
Mijn mannengezin: Elias, Anouar (2013) en Noah (2015)
Persoonlijkheid: visionair, inspirator, verbinder
Kenmerken: intuïtief, positief, creatief, sociaal, ondernemend
Professie: antropoloog, native brand strateeg
Hobby’s: sporten, koken, fotograferen
Levensmotto: be who you are and say what you feel, for those who mind don’t matter and those who matter don’t mind