Over tr-ibu

TR-IBU (fonetisch: triebuu) is Frans, en betekent ‘volk’ of ‘tribe’. Je tribe, dat zijn de mensen bij wie jij wilt horen. Familie, vrienden, vakgenoten, misschien wel ondernemers die er net zo in staan als jij. Het zijn de mensen die jij ‘wij’ en ‘ons’ noemt. Your kind of people.

Om te bepalen bij wie je wel en niet wilt horen, moet je eerst weten wie je bent. Jouw wereldbeeld, waarden en overtuigingen. De dingen die je onbewust doet en impliciet uitstraalt.

TR-IBU helpt je om juist de dingen die jij de normaalste zaak van de wereld vindt, op waarde te schatten. Om bewust en expliciet te zijn wie je bent. Dan ontdek je dat jouw ideale klanten ook bij jou willen horen. Het is dan niet verwonderlijk dat IBU in het Igbo (een taal in Nigeria) ‘zijn en worden’ betekent. Be and become. Je bent al iemand, en je (merk) wordt nóg veel krachtiger.

TR-IBU is in 2015 opgericht door Francien van Eersel.

Dit is Francien

Image

Francien is antropoloog met een groot vormgevingshart. Zij werkte jarenlang in het communicatievak. Ze adviseerde commerciële, maatschappelijke en publieke organisaties bij strategische communicatievraagstukken.


Francien ontdekte in die jaren dat de meeste bedrijven en organisaties achterstevoren communiceren. Ze zijn bezig met woorden, beelden, boodschappen en campagnes, zonder de drie belangrijkste vragen te stellen. Waarom? Waarom? Waarom?

Als je drie keer achter elkaar de waarom-vraag beantwoordt, kom je uit bij de kern. Wie ben ik? Wie zijn wij? Wat willen we betekenen? Voor wie? Diepe drijfveren komen aan het licht, een onbewust wereldbeeld wordt zichtbaar.

Die kennis én het besluit om vanuit je eigen kracht te ondernemen, zorgt ervoor dat je een Native Brand© wordt. Je merk wordt menselijk, persoonlijk, écht. Het wordt mogelijk om een beetje; of heel veel, van je te houden.


Native Brand© strateeg

Als Native Brand strateeg is dat wat Francien doet: de waarom-vraag stellen. Antropologen onderzoeken niet alleen WAT mensen doen, maar vooral ook WAAROM ze dat doen. Niet alleen gedrag, ook onderliggende behoeften. Zij verdiept zich in die van jou en en die van je klanten.

Een paar jaar geleden ontdekte Francien dat zij over een soort zesde zintuig beschikt. Zij begrijpt mensen heel snel heel goed en op een diep level.

Zij deelt deze gave graag met jou. Want oh, wat is het voor jou als ondernemer cruciaal om jezelf en je klanten te kennen! Het zorgt ervoor dat je weet wat jouw merk uniek maakt en wat waarom jouw klanten niets anders willen dan jouw diensten en producten.

It’s a kind of magic

Sinds Francien is gaan werken met de twaalf brand archetypes, maakt zij met TR-IBU NOG meer impact op het leven van haar klanten. Zoals Ellen zegt: “Ik voel door TR-IBU het verschil tussen ‘iets doen omdat het hoort’ en ‘iets doen omdat het bij mij hoort’. En dat is een wezenlijk verschil.”

Je brand archetype ontdekken voelt als een enorme last die van je schouders valt. Vanuit daar je Native Brand bouwen, is werkelijk ‘a kind of magic’. Het geeft je overzicht en structuur om vanuit te denken, doen en communiceren, rust en ruimte om de beste versie van jezelf te zijn.

Om meer ondernemers te helpen bij het bouwen van een sterk en authentiek merk ontwikkelde Francien het Native Brand© programma.

In dertien weken helpt TR-IBU je jouw merk vloeiend te spreken, ademen en leven met jouw persoonlijke, op maat gemaakte Native Brand© strategy.

Het Native Brand© programma van TR-IBU is een compact én betaalbaar programma, met grootse en onbetaalbare resultaten. Een ready-made programma waarin Francien al het voorwerk deed, met de voordelen van een één-op-één insteek. Life- en business changing, want je werkt aan ‘a brand new you’.


wereldbeeld en drijfveren

Toen Francien ontdekte dat zij een échte Magiër is, viel ALLES op zijn plek. Hoe? Dat lees je bij deze zes magische begrippen:

Visionair
Het is haar ontelbaar vaak overkomen. Ze ziet iets mijlenver aankomen, probeert het anderen te laten zien, maar zij laten zich toch verrassen. Wat heeft Francien zichzelf lang verweten dat zij niet helder genoeg onder woorden bracht wat je wilde laten zien. Tot ze ontdekte dat anderen het gewoon (nog) niet zien! Sinds Francien dat weet en uitlegt, is haar visionaire kracht ook écht haar kracht geworden.

De wereld en mensen begrijpen
Het is wat Francien drijft: de wereld en mensen begrijpen. Zij doet dat door alles altijd vanuit verschillende perspectieven te bekijken. Het betekent dat zij voortdurend switch tussen binnenkant en buitenkant, tussen intuïtie en fysieke realiteit, tussen verleden, heden en toekomst.

Transformatie
Met die verschillende perspectieven help Francien ondernemers te zien wat ze (nog) niet zien. Zij creëren een échte verbinding met zichzelf en met hun omgeving. Het transformeert hun levens omdat zij handelen vanuit (self) awareness en choice. Hun leven is een voorbeeld voor anderen, we’re building a tribe.

Intuïtie
Voor zolang Francien zich kan herinneren, heeft zij op haar intuïtie vertrouwd. Zij wist niet dat dat bijzonder was, tot ze ontdekte dat veel mensen dat helemaal niet kunnen of durven. Wat heerlijk dat zij met TR-IBU ondernemers leert hun intuïtie te duiden en er zo vanuit kracht op te kunnen koersen.

Authenticiteit
Francien komt vanuit een diepe overtuiging dat ieder mens uniek is en mag zijn. En dat je alleen krachtig kunt zijn als stopt met proberen te zijn wie je denkt dat je moet zijn, maar juist de beste versie van jezelf bent. Dus: weten wie je bent en vanuit daar krachtig en authentiek je dromen werkelijkheid maken.

Charisma
Toen Francien het boek ‘The art of seduction’ las, wist ik het zeker. Charisma is alles voor haar. Een vriendin zei: “Open eyes, open heart, dat is Francien. Zij heeft oprechte interesse, wil mensen écht begrijpen en stelt altijd precies de juiste vraag.” Francien vindt het maar groots klinken. In het klein vindt ze het een eer dat iedereen altijd en overal geheimen met haar deelt.


Meer over Francien


Geboren op: 16 maart 1977
Geboorteplaats: Nijkerk
Woonplaats: Vleuten
Brand archetype: magiër
Mijn mannengezin: Elias, Anouar (2013) en Noah (2015)
Persoonlijkheid: visionair, inspirator, verbinder
Kenmerken: intuïtief, positief, creatief, sociaal, ondernemend
Professie: antropoloog, native brand strateeg
Hobby’s: sporten, koken, fotograferen
Levensmotto: be who you are and say what you feel, for those who mind don’t matter and those who matter don’t mind